loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«مصطفی رحماندوست» کتاب داستان جدید برای نوجوانان منتشر کرد

«این تری زی، آن تری زی» تازه ترین اثر داستانی مصطفی رحماندوست برای مخاطبان نوجوان از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

سه‌شنبه 1 آبان 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، «این تری زی، آن تری زی» تازه ترین اثر داستانی مصطفی رحماندوست برای مخاطبان نوجوان است که از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. رحماندوست که در سال های اخیر بیش از هر چیز با سروده ها و داستان های کودکانه خود که جنبه آموزشی دارد برای مخاطبان کودک نام آشنا بوده است؛ در این اثر تازه سعی کرده تا به شکلی نوین دست به ارائه مفاهیم انسانی و در عین حال آموزش اصول اساسی زیست اجتماعی برای مخاطبان خود بزند.

در داستان «این تری زی، آن تری زی» مخاطبان این نویسنده با مردم دو سرزمین خیالی آشنا می شوند که علائق و سلیقه های مختلف و منحصر به فردی دارند از جمله اینکه هر کدام تنها به رنگی خاص علاقه دارند و سعی دارند با یکدیگر رابطه ای نداشته باشند، تا اینکه در نهایت بر اثر حادثه ای پسری از یکی از این دو سرزمین دلباخته دختری از سرزمین مجاور می شود و این دلباختگی منجر به ایجاد ارتباط خانواده های این دو با یکدیگر و در نهایت ازدواج آنها می شود. در این میان اما مهم ترین نکته در این آشنایی، تعویض و استفاده از رنگ مورد علاقه آنها با یکدیگر نیز می شود و فرزندان آنها نیز از آن پس صاحب زندگی هایی نه تک رنگ، که رنگارنگ می شوند.

رحماندوست در این داستان ساده، سعی در بیان مفاهیم مهمی برای زندگی جمعی مخاطبان خود داشته است. توجه و علاقه نشان دادن به قدرت عشق و دوست داشتن و نیز دور ریختن تعصب های و باورهای تک بعدی و به تعبیر او تک رنگی و سعی و تلاش در مسیر پذیرش متقابل یکدیگر و در نهایت زندگی شیرین و مسالمت آمیز با یکدیگر؛ از جمله مهم ترین این دست مفاهیم است.

استفاده از مفاهیم و شاهد مثال های ساده و در عین حال روایت طنازانه و زیبای نویسنده در متن، در کنار شیرینی روایت و بیان را نیز باید به تأثیرگذاری این متن افزود که به آن جلوه ای ویژه بخشیده است.

این کتاب همچنین با تصویرگری قابل توجه فرهاد جمشیدی و گرافیک نرگس زیانی نیز همراه است. جمشیدی در این اثر مخاطبش را از جهانی که ساخته و پرداخته با دو رنگ است رها کرده و به آشتی با رنگ ها و جهانی ملون و زیباتر از تک رنگی هدایت می کند. در کنار این موضوع گرافیک این کتاب که شاید در مهمترین بخش آن به میزان و شکل قرار گرفتن هر رنگ در درون صفحه نمود پیدا می کند نیز به تأثیرگذاری این اثر افزوده است و آن را اثری قابل توجه مبدل کرده است.

کتاب نیستان «این تری زی، آن تری زی» را در 36 صفحه و با قیمت 36000 تومان منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط