loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتابی درباره زن در ادیان الهی

نویسندگان مرتبط : اداره مطالعات زنان و خانواده

کتاب «زن در اسلام، مسیحیت و یهودیت» ترجمه مهدی گلجان، با موضوع زن در ادیان الهی توسط دفتر مطالعات و تحقیقات زنان و با همکاری مرکز نشر هاجر منتشر شد.

جمعه 25 تیر 1389

کتاب «زن در اسلام، مسیحیت و یهودیت» ترجمه مهدی گلجان، با موضوع زن در ادیان الهی توسط دفتر مطالعات و تحقیقات زنان و با همکاری مرکز نشر هاجر منتشر شد.

کتاب «زن در اسلام، مسیحیت و یهودیت» نوشته شریف عبدالعظیم محمد است و توسط گلجان مدیر عامل بنیاد اندیشه اسلامی به فارسی ترجمه شده است.
عبدالعظیم محمد از پژوهشگران مشهور مسلمان مقیم کانادا است که مقاله‌های بسیاری در حوزه اسلام دارد و در این کتاب نیز به یکی از مهم‌ترین مسایل اجتماعی روز، یعنی مساله زنان پرداخته است.
وی در این کتاب به طور خلاصه به این نکته پرداخته که نگاه اسلام به زن، با توجه به قرآن به هیچ روی با نگاه کتاب مقدس مسیحیان برابر نیست. آنچه امروز در جهان به نام اسلام می‌شناسیم، رفتار پیروان دین اسلام یا مسلمانان است که می‌تواند با اصالت دین اسلام متفاوت باشد. بنابراین از روی رفتار پیروان یک دین نمی‌توان درباره اصالت و عقیده‌های آن، اظهار نظر قطعی کرد.
در این کتاب عبدالعظیم محمد اشاره داشته است که اسلام برای زن امروز پیشنهادهایی دارد: وقار، بزرگی، احترام، امنیت در همه جنبه ها و مراحل زندگی از تولد تا مرگ؛ پس چندان عجیب نیست که در کشوری مانند انگلستان، بیشتر کسانی که مسلمان می شوند، زن هستند.
از مهدی گلجان مترجم این کتاب تاکنون آثار بسیاری چه به صورت تالیف و چه به صورت ترجمه منتشر شده که از میان آنها می‌توان به بررسی "روابط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی ایران و مصر از سال (1331- 1357 ه.ش./ 1953- 1979م.)، "میراث مشترک: نظری اجمالی بر حوزه فرهنگ و تمدن شرق ایران و ماوراءالنهر: از کوروش تا تیمور"، "سربازان مزدور: سرگذشت ممالیک" و "ژئوپلیتیک ایران در دوران جنگ سرد" اشاره کرد.
طرح روی جلد این کتاب توسط مهدی نقوی طراحی شده که طراح با در هم آمیختن نماد ادیان مختلف و شکل لاتین واژه "زن" (Woman) ترکیبی جالب به وجود آورده و ظاهر جذابی به این اثر بخشیده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط