loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«دسته یک» در پله یازدهم

نویسندگان مرتبط : اصغر کاظمی

کتاب «دسته یک» که به وقایع دوران دفاع مقدس می‌پردازد و به کوشش «اصغر کاظمی» نگارش شده است، به کوشش انتشارات سوره مهر به چاپ یازدهم می رسد.


شنبه 26 تیر 1389

کتاب «دسته یک» نوشته «اصغر کاظمی»، به کوشش سوره مهر و با بازنگری به چاپ یازدهم می‌رسد.

این کتاب شرح خاطرات شب عملیات 24 بهمن‌ماه سال 1364 است که در جاده فاو ـ ام‌القصر انجام شده و در دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری تولید شده است.

جلد اول این کتاب، که زیرمجموعه‌ای دوجلدی دارد، به احوال و اقوال یک دسته 9 نفره نظامی در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد، که در یک شب، به ماموریت اعزام می‌شوند.

حاصل این اعزام، بازگشت و زنده‌ ماندن فقط 11 نفر از یک دسته 29 نفره بوده است و هر یک از افراد این دسته سرنوشتی پیدا می‌کند که در کتاب به آن اشاره شده است.

دسته یک، روایت مستندی از وقایع این ماموریت در 16 فصل است که به شرح وقایع و خاطرات 11 نفر باقی‌مانده از این عملیات از لحظه ولادت تا امروز می‌پردازد.

در این روایت، افراد دسته یک، در شب 24 بهمن‌ماه سال 1364، در 18 کیلومتری خاک عراق واقع در جاده فاو ـ ام‌القصر، در محاصره زرهی دشمن قرار می‌گیرند و پس از درگیری با دشمن بعثی، در همان لحظات نخست، تعداد بسیاری از افراد این دسته به شهادت می‌رسند.

از نکات بارز این کتاب می‌توان به کم سن و سال بودن رزمندگان این دسته اشاره کرد که در کتاب نیز مورد تأکید واقع شده است.

کتاب دسته یک، در سه بخش و 16 فصل تنظیم شده است. بخش نخست این کتاب شامل 12 فصل است که به شرح احوال و اقوال نیروهای دسته یک می‌پردازد.

در بخش دوم این کتاب، خاطرات گروهان یکم روایت شده است. بخش سوم این کتاب نیز در دو فصل، به روایت‌های فرماندهان گروهان دوم و فرمانده گردان این دسته اختصاص دارد و بیانگر چگونگی هدایت گروهان و عملکرد آنان در شب عملیات است.

پایان‌بخش هر فصل این کتاب، به مستندات ارائه شده برای هر فصل که شامل اسناد مکتوب و عکس‌های مربوطه است، اختصاص دارد.

چاپ نخست کتاب دسته یک، در 750 صفحه، قطع وزیری و به بهای 11500 تومان، در سال 1385 منتشر شده است. این کتاب در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط