loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درگذشت آخرین شاگرد قاضی

آیت الله سیدعباس حسینی کاشانی که آخرین شاگرد آیت الله قاضی محسوب می‌شد ظهر امروز در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) تهران دار فانی را وداع گفت.

دوشنبه 28 تیر 1389

 آیت‌الله سیدعباس حسینی کاشانی سالیان متمادی در بستر بیماری قرار داشت و با توجه به وخامت حال ایشان از چند هفته پیش در بیمارستان ولی‌عصر (عج) قم بستری شده بود. این عالم ربانی، همز‌مان با لحظات ملکوتی اذان ظهر دیروز در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) تهران دار فانی را وداع گفت.
آیت‌الله سیدعباس حسینی کاشانی در سن 20 سالگی و به مدت سه سال از محضر مبارک آیت‌الله سیدعلی قاضی بهره برده است.
این عالم برجسته از شاگردان مرحوم آیت‌الله قاضی است که در سن 18 سالگی به درجه اجتهاد رسیده است.
آیت‌الله کاشانی در سال 1309 و همزمان با سالروز ولادت پیامبر اعظم (ص) متولد شد و در حوزه‌های علمیه مشهور کربلا و نجف به کسب معارف دینی همت گماشت که البته در زمان صدام حسین به دستور وی از عراق اخراج شد.
طبق گزارش فارس،استاد اخلاق و عرفان، از محضر بزرگان دیگری هم‌چون حضرات آیات میلانی و خویی نیز کسب فیض کرده است.
وی کتب بسیاری را به رشته تحریر در آورده است و بیش از 260 کتاب دست‌نویس از وی موجود است. از جمله مهم‌ترین کتاب‌های آیت‌الله کاشانی می‌توان به «المخازن» ـ که به علوم غریبه می‌پردازد ـ اشاره کرد. کتاب مشهور دیگری از وی موجود است که «مصابیح الجنان» نام دارد و هم‌اکنون در سه کشور ایران، کویت و لبنان چاپ و منتشر شده است. از آیت‌الله کاشانی مطالب بسیاری در ردّ وهابیت به زبان عربی منتشر شده است.

 

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط