loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اندیشه‌های فمینیستی فاطمه مرنیسی نقد می‌شود

نویسندگان مرتبط : معاونت پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

کتاب «جامعه‌شناسی تاریخی زنان، نقدی بر اندیشه‌های فمینیستی فاطمه مرنیسی» به قلم حجت‌الاسلام حسامی به زودی منتشر می‌شود.



شنبه 2 مرداد 1389

حجت‌الاسلام فاضل حسامی از اساتید حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از پایان تدوین کتاب جامعه‌شناسی تاریخی زنان خبر داد و گفت: این کتاب نقدی است بر اندیشه‌های فمینیستی فاطمه مرنیسی که به زودی از سوی مؤسسه فرهنگی پیش‌رایان منتشر می‌شود.

وی با بیان این‌که فاطمه مرنیسی، فعال حقوق زنان، نویسنده و جامعه‌شناس مراکشی است که با تألیف کتابی با عنوان «زنان پرده‌نشین و نخبگان جوشن‌پوش» به تحریف‌هایی در تاریخ صدر اسلام پرداخته و تحلیل‌های ناروایی را ارائه کرده است، افزود: هدف از نگارش کتاب جامعه‌شناسی تاریخی زنان مقابله با اندیشه‌های فمینیستی و تحریف‌های ارائه شده از سوی فاطمه مرنیسی است.

حجت‌الاسلام حسامی یادآور شد: خانم مرنیسی در کتاب خود، مسائل حقوقی و جنسی زنان را از صدر اسلام مطرح کرده و به بیان اختلاف‌نظر در فقه شیعه و سنی درباره زنان و چگونگی اختلاف آنان و فرقه‌های دیگر اسلام و همچنین خشونت، تبعیض، ظلم و سنت بی‌اعتمادی و بی‌عدالتی درباره دیه زنان پرداخته است.

وی با بیان این‌که از زاویه یک جامعه‌شناس، اندیشه‌های این فمینیست مراکشی را نقد و بررسی کرده‌ام، اظهار داشت: تدوین کتاب جامعه‌شناسی تاریخی زنان به پایان رسیده و اکنون در حال بازسازی است.

این کارشناس مسائل زنان و خانواده در ادامه سخنان خود عنوان کتاب خود را جامعه‌شناسی از آن رو که تحلیل‌هایش مبتنی بر جامعه‌شناختی است و تاریخی به دلیل آن‌که رخدادهای تاریخی را بیان می‌کند، دانست و گفت: موضوعات این کتاب حول محور زنان قرار دارد، چرا که تحریف‌های ایجاد شده از سوی خانم مرنیسی، اعتقاد زنان مسلمان را با مشکل مواجه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: با تألیف کتاب جامعه‌شناسی تاریخی زنان سعی کرده‌ام برخی حقایق را که خانم مرنیسی یا بیان نکرده و یا تحریف کرده است با اشاره به منابع اهل سنت، بیان کرده و اندیشه‌های فمینیستی این جامعه‌شناس مراکشی را نقد کنم.

گفتنی است، تدوین کتاب جامعه‌شناسی تاریخی زنان در بیش از دویست صفحه از سوی حجت‌الاسلام حسامی به پایان رسیده و به زودی از سوی مؤسسه پیش‌رایان به بازار نشر عرضه خواهد شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط