loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار کتاب «درآمدی بر نظریه دولت اسلامی»

کتاب «درآمدی بر نظریه دولت اسلامی» نوشته احمد جهان بزرگی از سوی انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شد.

یکشنبه 3 مرداد 1389

 نویسنده کتاب درامدی بر نظریه دولت اسلامی را بانگاهی تاریخی موضوعی نگاشته است. این کتاب در دو بخش زمینه تاریخی نظریه ولایت فقیه، در نخستین سال ها و سالهای بعد تدوین شده است.

در فصل نخست بخش اول، نقش نیروهای فکری ـ اجتماعی درتطور نظریه ولایت فقیه، انقلاب یا ارتجاع سیاسی، تولد و رشد علم دین، صدوراندیشه با توجه به شرایط اجتماعی، و حوزه ولایت فقیه بررسی شده است.

بخش دوم کتاب که در زمینه تاریخی نظریه ولایت فقیه در سالهای بعد، مدون شده، آمده است: نیمه دوم سده نخست و نیمه اول سده دوم را باید سالهای بالندگی نظریه ولایت، به ویژه ولایت فقیه قلمداد کرد. دراین سالها امام محمد بن علی باقر و جعفر بن محمد صادق، و نظریه های عمده ای را در ولایت فقها بر جامعه ارائه کردند که بی اعتمادی آنها به «حکومت فرعی» و تثبیت«حکومت فقیه» را بازتاب می دهد.

در فصل دیگری از این بخش که باعنوان «فقیه، نایب امام در امارت با نصب عام» آمده است:«شیخ مفید طلایه دار صفوف مقدم نظریه پردازان نیابت فقیه از امام معصوم...، آشکارا حکومت بر جامعه را از «سلاطین عرفی» نفی نموده و آن را از آن فقهای جامع الشرایط می داند.»

کتاب درآمدی بر نظریه دولت اسلامی نوشته احمد جهان بزرگی، برای نخستین بار در سال جاری با قیمت 2250 تومان از سوی انتشارات کانون اندیشه جوان منتشر شده است.این کتاب در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط