loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «دین در نگاهی نوین»

نویسندگان مرتبط : ابوالفضل ساجدی | معاونت پژوهش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

رسش‌های جوانان درباره رابطه دین و عرفان، مدرنیزم، علم و عقل در کتاب «دین در نگاهی نوین» پاسخ داده شده‌اند. این کتاب بخشی از طرح آموزش دانشجویی «ولایت» است که طی آن سئوالات جوانان گردآوری شده، به اصلی‌ترین آنها پاسخ داده می‌شود.

یکشنبه 10 مرداد 1389

حجت الاسلام ابوالفضل ساجدی، نویسنده این اثر، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار داشت: این اثر که چاپ دوم آن پس از یک سال به‌زودی منتشر می‌شود، با همکاری مهدی مشکی و به‌صورت مشترک نوشته شده است.

وی گفت: مقایسه میان عرفان سکولار و دینی، عرفان کاذب و سکولار و ضرورت ترویج عرفان اسلامی بر آنها در این بخش مطرح شده‌اند.

وی با اشاره به نسبت میان دین و مدرنیزم گفت: معتقدان به مدرنیزم پایبندی به دین را عقب‌گرایی و اعتقاد به مسلک خود را نوگرایی می‌پندارند. در این کتاب تشریح می‌شود که مولفه‌های مثبت مدرنیزم با دین در تعارض نیستند.

ساجدی ادامه داد: رابطه علم و دین نیز به همین طریق بررسی شده است. در مسیحیت موضع‌گیری‌هایی در برابر علم از سوی علمای این دین صورت گرفته، به همین دلیل این کتاب نظر اسلام و موضع آن در برابر علم را برای جوانان بازگو می‌کند.

وی به مبحث ایمان و عقلانیت در غرب اشاره کرد و اظهار داشت: ایمان در این مبحث، به معنای خاصی به کار برده می‌شود. برخی ایمان را نفی هرگونه استدلال می‌دانند که این تفکر به «ایمان نو» شهرت دارد. ایمان نو در سال‌های اخیر تا اندازه‌ای میان جوامع کشورهای غربی رواج یافته است. به باور معتقدان این نوع از ایمان‌گرایی، دین را نمی‌توان با عقل سنجید. این کتاب از سوی انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر می‌شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط