loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقالات همایش پیامبر اسلام

جلد اول و دوم مجموعه مقالات و همایش بین المللی پیامبر اسلام(ص) و انسان معاصر از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

دوشنبه 11 مرداد 1389

جلد اول مجموعه مقالات و همایش بین المللی پیامبر اسلام(ص) و انسان معاصر در موضوع «عقلانیت، سیره سیاسی پیامبر(ص) و انسان معاصر» از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است. این مجموعه مقالات به اهتمام دکتر ابراهیم برزگر، دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی و ویراستاری کوروش گوهریان منتشر شده است.
جلد اول این مجموعه مقالات از دو فصل «عقلانیت» و «سیاست و اجتماع» تشکیل شده است. در فصل اول، چهار مقاله تعالیم پیامبر اعظم(ص) و معیارهای عقلانیت انسان معاصر (دکتر سید یحیی یثربی)، بررسی عقلانیت پیامبر اسلام(ص) و عقلانیت مدرن (محمد آگاه)، همسویی تعقل و تعبد در آیین پیامبر اسلام(ص) (دکتر سالار منافی اناری ) و پیامبر اسلام و عقلانیت مدرن (ثابت اکبر) آمده است و تأثیر سنت و فرهنگ پیامبر(ص) در تشکیل جامعه اسلامی (دکتر احمد تمیم داری)، دولت سازی پیامبر و بازتاب معاصر آن (دکتر ابراهیم برزگر)، سیره سیاسی- اجتماعی پیامبر مکرم اسلام و فلسفه معاصر (سید محسن علوی پور)، پاسخ به شبهه افکنی پاپ در مورد پیامبر اعظم (ص) (حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباس نیکزاد)، سیره مسالمت آمیز پیامبر اسلام(ص) با غیر مسلمانان به ویژه پیروان ادیان آسمانی ( محمد ممهدی کریمی نیا)، نقش نامه های پیامبر(ص) در هدایت پذیری انسان معاصر (سمیه سادات میر مهدوی) و عدالت ترمیمی در شریعت نبوی (دکتر حمید دهقان) عناوین مقالات فصل دوم این کتاب هستند.
این کتاب در 328 صفحه، تیراژ 1000 جلد و قیمت 4300 تومان و در قطع وزیری از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.

جلد دوم مجموعه مقالات همایش پیامبر اسلام(ص)
چلد دوم مجموعه مقالات همایش بین المللی پیامبر اسلام(ص) و انسان معاصر با موضوع سیره تربیتی پیامبر اسلام (ص) و انسان معاصر به اهتمام دکتر ابراهیم برزگر از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. این کتاب از سه فصل تشکیل شده است که هریک شامل مقالات اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه درباره سیره تربیتی پیامبر(ص) هستند.
انسان معاصر و بازشناسی پیامبر راستین از مدعی دروغین (محمدتقی جهان اندیش)، بررسی روش عرفانی و ذوقی عین القضات در معرفی حضرت رسول اکرم(ص) در تمهیدات (سهیلا صلاحی مقدم)، روش شناسی میبدی در تبیین جامعیت و فضیلت پیانبر اکرم(ص) (محمود شیخ) و روش های معرفی پیامبر(ص) به جهان معاصر (دکتر سید محمد قمر مهدی) عناوین مقالات فصل اول این هستند.
فصل دوم کتاب هم از مقالات جایگاه زن در اجتماع از نگاه پیامبر اسلام (صالح حسن زاده)، بررسی تطبیقی تعلیم و تربیت از نگاه پیامبر اسلام(ص) و فیلسوفان تعلیم و تربیت (فرهاد ابی زاده)، اصول ده گانه احساس رضایت و خوشبختی در زندگی از منظر پیامبر اعظم(ص) (دکتر سیدحسین ابراهیمیان)، موانع و مشکلات تحقق اندیشه های تربیتی پیامبر اعظم(ص) (غلامحسین مهدوی نژاد)، مدارا و مهرورزی در اسلام (دکتر اسحق رحمانی) و فصل سوم هم از دو مقاله بررسی تجلی بعثت نبوی در شهرسازی و برنامه‌ریزی شهرهای اسلامی (اکبر کیانی و نغمه بهبودی ) و هنر پیامبر اسلام(ص) (مجتبی مطهری(الهامی)) تشکیل شده است.
این کتاب در 304 صفحه، تیراژ 1000 جلد و قیمت 4000 تومان و در قطع وزیری از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. برای تهیه کتاب فوق می‌توانید از طریق سایت پاتوق کتاب (www.bookroom.ir) و فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط