loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «تفسیر آیات برگزیده»

دفتر سی و هفتم و سی و هشتم پرسش ها و پاسخ های دانشجویی با عنوان «تفسیر آیات برگزیده» در دو جلد نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا مستشاری از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.

دوشنبه 11 مرداد 1389

این کتاب برگزیده ای از جلسات تفسیری حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا مستشاری، معاون آموزش و تبلیغ نهاد رهبری در دانشگاهها است که در ماه مبارک در دانشگاهها ارائه شده است و پس از پیاده شدن نوارها، توسط نویسنده و جمعی دیگران محققان این معاونت بازپژوهشی شده است.
جلد اول این کتاب، تفسیر آیات برگزیده قرآن کریم تا جزء پانزدهماست که در این جلد،  نویسنده به سوالاتی درباره هدایت قرآن، آفرینش آدم، سجده فرشتگان و مقام چهارده معصوم(ع)، افضلیت قوم یهود، اسلام و برده‌داری، عدم لغو برده داری، آیه مباهله، الرجال قوامون علی النساء، زدن زن، ارزش زن ومرد، ارث و دیه زن، آیه ولایت، حقانیت اسلام و ادیان دیگر، حرمت قمار و شطرنج، حرمت شراب، حشر حیوانات، وجود همه علمو در قرآن، علم غیب پیامبر(ص)، همراه در غار، استدراج کافر، عالم ذر، آزادی در قرآن، دلیل گول خوردن آدم و حوا، توسل و شرک، معنای شرک مشرکان مکه، مسأله تحدی قرآن، چشم زخم، فلسفه گریه و عزاداری، تبرک، امامان واسطه بین بندگان و خداوند، معنای دمیدن روح خدا در کالبد انسان، اقسام وحی،معراج پیامبر اسلام(ص) از جمله سوالاتی هستند که نویسنده به آن پاسخ داده است.
نویسنده در جلد دوم به تفسیر آیات برگزیده نیمه دوم قرآن می پردازد. نویسنده در این جلد به سئوالاتی درباره ترس پیامبران، عصمت پیامبران، آیات شیطانی و افسانه غرانیق، نگاه به نامحرم، حجاب، استثنای حق مالکیت انسان، چند سئوال درباره جن، رابطه خیر و شر، خواستگاری و مهریه، پیامبران خاورمیانه، خط نوشتن پیامبر اکرم(ص)، آوازه‌خوانی زن، تعدد زوجات پیامبر(ص)، لعن و سلام، معنای عرضه امانت بر انسان، مشیت الهی در هدایت و گمراهی، نماز قضای پدر، معاد جسمانی و روحانی، آفرینش زمین و آسمان، مزد رسالت،مودت قربی، خوشی کافران و گرفتاری مومنان، سابقون در قرآن، هدف از خلقت، خق طلاق، امام مهدی(عج) در قرآن، اهمیت و اثر اخلاص، فضایل اهل بیت(ع)، عبس و تولی، اختلاف افق و شب قدر و... پاسخ می دهد.
جلد اول این کتاب در 312 صفحه، تیراژ 5000 نسخه و قیمت 3000 تومان و جلد دوم در 279 صفحه، تیراژ 5000 نسخه و قیمت 2800 تومان در  قطع وقعی از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب شده است.
گفتنی است دفتر نشر معارف، مجموعه دو جلدی این کتاب را نیز در یک جلد با عنوان «تفسیر آیات برگزیده» در 496 صفحه، تیراژ 1000جلد و قیمت 6000 تومان در قطع وزیری و با جلد گالینگور منتشر کرده است.  
برای تهیه کتابهای فوق می‌توانید از طریق سایت پاتوق کتاب (www.bookroom.ir) و فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط