loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«آخرین پیامبر خدا» منتشر شد

نویسندگان مرتبط : مهدی قزلی

چاپ نخست کتاب «آخرین پیامبر خدا» (کوتاهه‌هایی از زندگانی رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم)» نوشته «مهدی قزلی» از سوی شرکت سهامی کتاب‌های جیبی، وابسته به انتشارات امیرکبیر، منتشر شد.

دوشنبه 11 مرداد 1389

 این کتاب که نخستین اثر از مجموعه کتاب‌های چهارده معصوم(ع) است، در نظر دارد با تأمل و دقت در زندگانی، شخصیت و سیره رسول اکرم(ص) که متکی بر فرم کوتاهه‌نویسی و ساده‌نویسی در نثر است، زمینه آشنایی سریع و صریح با ایشان را فراهم کند.

در بخشی از این کتاب چنین می‌خوانیم: «نشد با کسی دست بدهد و دستش را زودتر بیرون بکشد، صبر می‌کرد تا او دستش را بکشد. نشد با کسی حرف بزند و او زودتر حرف زدن را قطع کند. پایش را پیش کسی دراز نمی‌کرد. بین کارها سخت‌ترین را انتخاب می‌کرد. دنبال انتقام از ظلمی که به او می‌شد نبود، مگر اینکه حرامی اتفاق می‌افتاد، آن وقت به خاطر خدا عصبانی می‌شد. اینها فقط وصف گوشه‌ای از منش و رفتار پیامبر آخرین بود. آن هم در زمانه‌ای که عرب‌ها، خداهای دست‌ساز خودشان را می‌پرستیدند و به خاطر هیچ و پوچ، سال‌ها با هم می‌جنگیدند و خون یکدیگر را می‌ریختند. شاید مهمترین چیزی که بشود درباره او گفت این است که محمد(ص) منشا رحمت بود برای مردم زمان خودش و هست برای ما و حتی آیندگان. تاریخ زندگانی او به خاطر تأثیرش بر مردمان روشن‌تر از هر پیامبر دیگری سینه به سینه منتقل شده تا تاریخ‌شناسان، انگشت حیرت در دهان کنند که: وه چه مرد بزرگی!»

در مقدمه این کتاب چنین آمده است: «در روزگاری که تشخیص سره از ناسره و خوب از بد سخت شده است، آشنایی با تاریخ زندگانی، شخصیت و سیره معصومین(علیهم‌السلام) که منبع صدور حق و حقیقت بوده و هستند، ضرورتی غیر‌قابل انکار است.»

این مجموعه سعی خواهد داشت با غور در زندگانی حضرات نور و متکی بر فرم کوتاه‌نویسی و ساده‌نویسی در نثر، زمینه آشنایی سریع و صریح با ایشان را فراهم کند.

به دلیل انتخاب بعضی از ماجراهای زندگانی معصومین، بسامد بالای استفاده از نام ایشان و انتخاب زبان ساده و نسبتاً داستانی، گاهی نام و افعال حضرات با خطاب مفرد و بدون تشریفات کلامی مرسوم استفاده شده است که این اتفاق هیچ نسبتی با بی‌احترامی نسبت به ایشان ندارد.

«آخرین پیامبر خدا (کوتاهه‌هایی از زندگانی رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم)» در شمارگان 3000 نسخه، 99 صفحه و قیمت 1700 تومان منتشر شده است. این کتاب در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط