loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب‌هایی برای عرفان‌های نوپدید

سه کتاب «اکنکار، عرفان‌های وارداتی»، «فالون دافا» و «کابالیسم، عرفان یهودی» با هدف مبارزه با عرفان‌های نوپدید از سوی موسسه انتشارتی ساحل اندیشه تهران منتشر شده‌اند.

سه‌شنبه 12 مرداد 1389

علی رجبی، نایب‌رییس موسسه انتشارتی ساحل اندیشه تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این مجموعه بر اساس مصوبه 452 سال 1385 شورای انقلاب فرهنگی مبنی بر مبارزه با عرفان‌های کاذب و مدعیان دروغین نوشته شده‌اند.

وی همچنین از انتشار کتاب‌های دیگری درباره موضوعات مرتبط با حوزه اندیشه و سیاست نظیر «گنوسیسم» و «با کاروان غالیان» خبر داد که اهدافی مشابه را برای مبارزه باتفکرات انحرافی دنبال می‌کنند.

اکنکار، روش سفر روح در یک شاهراه مستقیم برای رسیدن به خداشناسی است. به اعتقاد پیروان این فرقه، جهان‌های آسمانی فراسوی دید آدمیان قرار دارند، اما همان اندازه واقعی‌اند که زمینی که برآن قدم برمی‌داریم.

«کابالا» نامی است که بر تصوف یهودی اطلاق می‌شود. پیروان آئین کابالا یا کابالیست‌ها، این مکتب را «دانش سری و پنهان» خاخام‌های یهودی می‌خوانند و برای آن پیشینه‌ای کهن قایل‌اند.

فالون دافا نیز روشی معنوی است که بر مبنای پالایش، پرورش و تزکیه بدن و ذهن بر مبنای سه شعار «حقیقت»، «نیک‌خواهی» و «بردباری» شکل گرفته است. این آیین نوپدید در سال ۱۹۹۲ میلادی توسط «لی هنگجی» در چین تأسیس شد.

بدیهی است این سه آیین عرفانی، از عرفان‌های نوپدید و انحرافی به شمار می‌آیند، زیرا برخی مبانی آنها با مبانی عرفان اصیل اسلامی در تضادند.

گفتنی است کتابهای فراوانی در نقد عرفانهای نوظهور در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط