loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب«ماموستا»، خاطرات امام جمعه پاوه

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : علی رستمی

کتاب «ماموستا» خاطرات ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه است که با قلم علی رستمی به رشته تحریر درآمده است.

جمعه 2 آذر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، این کتاب زندگی نامه و خاطرات ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه است که بعد از پیاده سازی 200 ساعت مصاحبه و گفتگو توسط علی رستمی در سال 1396 منتشر شده است.

ماموستا ملا قادر قادری از جمله کسانی است که در دوران شکستن حصر پاوه، مجاهدت های فراوانی را انجام داد و کتاب خود را تاریخ مردم پاوه می داند که رشادت، فداکاری، مقاومت و ایستادگی مردم این دیار را نشان می دهد. چندی پیش ماموستا این کتاب را به رهبر معظم انقلاب اهدا کرد.

علی رستمی نویسنده کتاب «ماموستا» پیش تر درباره نحوه آشنایی با ماموستا آغاز نوشتن خاطرات وی چنین گفته است: دغدغۀ قدیم من کتابی برای کردستان بود؛ کتابی که بتوانم با آن فرهنگ و جغرافیا و تاریخ این قوم غریب را به تصویر بکشم، قوم و خویشان مسلمانی که در همسایگی ما شریک شادی های و غم های ما هستند و از فرط نزدیکی کمتر آنان را می بینیم. آنان دغدغۀ اخیر من بودند و من برای بیان این دغدغه به دنبال راوی صادقی بودم که بتواند راه گشای من و نویسندگان بعد از من برای روایت این قوم کهن باشد.

رستمی در توضیحات کتاب آورده است: «این کتاب ره آورد چهارده سفر من به پاوه است. سفرهایی چهار و پنج و شش روزه و سفری به یادماندنی در ماه مبارک رمضان (تابستان ۱۳۹۴) که ۱۱ روز به طول انجامید. در آن سفر بود که کتاب زندگی نامه و خاطرات ماموستا حاج ملا قادر قادری شکلی واقعی به خود گرفت. در تکمیل بعضی از وقایع و خاطرات در این کتاب نگارنده گاه با مراجعه به اسناد و آرشیو مطبوعات و بعضی از کتاب های مرجع ماموستا را یاری داده و گاه این یادآوری ها موجب زایش مطالب مفید و خاطرات فراموش شده و قابل تأمل شده است. این کتاب حاصل بیش از ۲۰۰ ساعت مصاحبت و گفت و گوی حضوری و تلفنی است که از راوی به امانت گرفتم؛ امانتی که حرمت قلم را نگه دارم و آنچه را او می گوید پرورش دهم و با ملاحظات او بر کاغذ جاری کنم و هدف کتاب را روشنگری و رفع ابهام بدانم. در تدوین این کتاب، گاه بسیاری از متون با بازنگری و نگاه دقیق راوی چندین بار دچار تغییر شده است و این تغییر نه حذف بوده و نه اضافه؛ بلکه با حفظ اصل واقعه حیثیّت و آبروی مؤمنی خدشه دار نشده است.»

گفتنی است چاپ اول کتاب «ماموستا» در شهرویر ماه سال 96 با تیراژ 2500 نسخه و در 694 صفحه منتشر و روانه بازار کتاب شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط