loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

توزیع «آبنبات دارچینی» در کتابفروشی ها

سومین جلد از مجموعه کتاب های طنز مهرداد صدقی با عنوان «آبنبات دارچینی» منتشر می شود.

یکشنبه 11 آذر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهرداد صدقی، نویسنده طنزپرداز کشور، با بیان اینکه کتاب «آبنبات دارچینی» جلد سوم از مجموعه کتاب های «آبنبات هل د ار» و «آبنبات پسته ای» است و به زودی وارد بازار نشر می شود، اظهار کرد: در این مجموعه کتاب ها، شخصیتی به نام محسن، ناخواسته درگیر ماجراهایی می شود که موقعیت های طنزآمیز ایجاد می کند.

وی ادامه داد: اثری صرفاً برای خندادن مخاطب تولید شود ایرادی ندارد، به شرطی که صاحب اثر بداند هدفش از تولید آنچه بوده است. اگر مرزها مشخص باشد و هر کس در ژانر خود خوب کار کند؛ مشکلی وجود نخواهد داشت. برنامه خندوانه هدفش نشاط و سرگرمی است، هرچند ابعاد آموزشی هم دارد. اما پیش فرض در این برنامه خنداندن مخاطب است و همه این را می پذیرند. در نگارش آثار ادبی هم این موضوع باید رعایت شود.

صدقی یادآور شد: کتاب «آبنبات دارچینی» و قسمت های پیشین آن را صرفاً برای خنداندن مخاطب ننوشته ام؛ بلکه نخست این مسئله در ذهنم شکل گرفته که اثرم، شاخصه های داستانی را داشته باشد و خواننده با داستان همراه شود. مرحله بعدی این بوده که به سمت لودگی نرود و طنز باشد و البته به خنداندن مخاطب هم فکر کرده ام.

این نویسنده همچنین گفت: هیچ گاه مخاطب خود را دست کم نگرفته ام. مخاطب تیزهوش است و اگر در چند صفحه نخست از کتاب لذت نبرد، آن را کنار می گذارد. قصد نداشتم کتابی کمک آموزشی یا طنز بنویسم، بلکه همه موضوعات در خلال داستان شکل می گیرد. سعی می کردم فضای داستانی طوری باشد که مخاطب از تصور خود در آن فضا لذت ببرد.

ماجراهای کتاب «آبنبات دارچینی» بین سال های 72 تا 74 می گذرد و در این کتاب، محسن درگیر ماجراهای پیش بینی نشده ای می شود که ناخواسته بر روی زندگی خود و اطرافیانش تاثیر می گذارد و همین امر موقعیت های طنزآمیزی ایجاد می کند. «آبنبات هل دار» برنده چهاردهمین جشنواره ادبیات شهید حبیب غنی پور، کتاب سال خراسان شمالی و در سری دوم بخون و ببر خندوانه معرفی شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط