loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیست و هشت اشتباهی که نویسندگان مرتکب آن می شوند

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : محسن سلیمانی

«بیست و هشت اشتباه نویسندگان» به قلم جودی دلتون و با ترجمه زنده یاد محسن سلیمانی راهنمایی جامع و کامل برای نویسندگان و نیز کسانی است که قصد ورود به حرفه نویسندگی دارند.

دوشنبه 19 آذر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، مهم ترین مسئله که خانم دلتون در ابتدا به آن اشاره می کند، نبود مهارت در نویسندگی است. بعضی از نویسندگان با نوشتن چند خطی و با استفاده از کلمات آن چنانی، به اشتباه به این باور می رسند که نویسنده ای بی بدیل هستند و این دقیقاً بزرگترین ومهم ترین اشتباه است. آنها به استعداد اعتقاد دارند ولی به مهارت نه.

این کتاب بیست و هشت اشتباهی را عنوان می کند که هر نویسنده ای به هنگام نگارش اثرش ممکن است بدان مرتکب شود.

برخی از اشتباهاتی که در کتاب به آنها اشاره می شود، عبارتند از:

1- در کار نوشتن امروز و فردا نکنید.

2- سعی نکنید بهترین اثر دنیا را خلق کنید.

3- از شکست نترسید.

4- در نقطه گذاری افراط نکنید.

5- شخصی ننویسید.

6- عام و جهان شمول بنویسید.

7- از بازنویسی نهراسید.

8- لزومی ندارد همه مخاطب اثر شما باشند.

9- به انتقادها و نظرات همسر، دوست، فامیل و رهگذاران خیابان گوش نکنید.

10- مایوس نشوید و ..

مطالعه کتاب «28 اشتباه» اشتباهات شما را در نویسندگی به صورت چشمگیری کاهش خواهد داد، اما نکته ای که باید در نظر داشت این است که کتاب ها قابلیت معجزه کردن ندارند و فرد برای نویسنده شدن باید از استعدادی ذاتی برخوردار باشد و سپس با تمرین و ممارست و مطالعه این دست از کتاب ها، فن را هم چاشنی استعدادش سازد تا در نهایت توانایی نگارش یک شاهکار ادبی و پر مغز و بی اشتباه را داشته باشد


گزیده ای از متن کتاب:

دلیل اینکه بسیاری از نویسنده های ما ناکام می مانند اشتباهات باورنکردنی آن ها در کارشان است. یک قسمت از مشکل به این بر می گردد که بسیاری از نویسندگان ما دیر آمده اند و زود می خواهند بروند. آنها به استعداد اعتقاد دارند ولی به مهارت نه.

من فقط می توانم بگویم که اگر شما از تعدادی از اشتباهات پرهیز کنید، ناشر به احتمال زیاد اثر شما را چاپ می کند؛ اما شما باید در ضمن ویژگی هایی مثل استعداد، مهارت و انگیزه را هم داشته باشید. به علاوه قبل از اینکه اساساً از اشتباهات پرهیز کنید، باید نویسنده ای کارآمد بوده و اثر کاملی روی کاغذ آورده باشید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط