loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معرفی کتاب « زمین ناله می کند »؛ خاطرات «محمود شیرافکن» از دفاع مقدس

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : حسن شیردل

کتاب «زمین ناله می کند» خاطرات محمود شیرافکن، از روزهای پرتب و تاب جنگ تحمیلی با مصاحبه و تدوین حسن و حسین شیردل است.

پنجشنبه 22 آذر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، «زمین ناله می کند» حاصل چهارده ساعت مصاحبه با محمود شیرافکن ، از لحظه ای که وارد جبهه می شود تا لحظه قبول قطع نامه با مصاحبه و تدوین حسن و حسین شیردل است .


گفتنی است محمود شیرافکن که در خانواده ای نه چندان مذهبی و انقلابی به دنیا آمده در سن چهارده پانزده سالگی وارد بسیج می شود تا همین حضور در پایگاه بسیج باعث شود که به خواندن کتاب های مذهبی و مطالعات دینی علاقه مند شود و به خواندن کتاب های شهید دستغیب و شهید مطهری روی بیاورد.
شیرافکن بعد از مدتی وارد جبهه می شود و در آنجا دچار یک سری تحولات روحی و معنوی می شود. در واقع بیشتر حجم مطالب این کتاب در مورد این اتفاقات معنوی است که برای او اتفاق می افتد.

حتی اولین روزی که شیرافکن به جبهه اعزام می شود با ظاهری متفاوت از بقیه رزمندگان وارد جبهه می شود. این جوان بابلی پس از چندی با نشان دادن شهامت و لیاقت از خود در لشکر 25 به عنوان معاون گروهان لشکر نصر5 برگزیده شده و در کنار فرماندهان بزرگی چون شهید فقیهی و شهید سبزیکار علیه هجوم نیروهای بعثی میجنگد.

در عملیات کربلای 5 با عده ای از رزمندگان آشنا می شود که اینها تاثیر عمیقی روی او داشته اند و باعث می شود که او به سمت طلبگی حرکت کند و به نوعی خودش را پیدا کند.
شرح خاطرات محمود شیر افکن از جزیره مجنون و عملیات بدر چند فصل مهم کتاب را در بر میگیرد. چگونگی پایداری رزمندگان در جزیره مجنون زیر آتش دشمن و مقاومت در برابر پیشروی عراقیها چنان با جزئیات در این فصلها ذکر شده است که صحنه های اثرگذاری در ذهن خواننده نقش می بندد.

کتاب «زمین ناله میکند» از هجده فصل به اضافه ضمیمه کوتاهی از عکس های شیرافکن در جبهه تشکیل شده است. تقریبا در هر فصل شرح خاطراتی از یک عملیات داده می شود. در این کتاب خاطراتی خواندنی از شیرافکن در عملیات والفجر هشت و آزادسازی فاو و همچنین خاطرات این رزمنده از جنگهای تن به تن در فاو گنجانده شده است.

گفتنی است در این کتاب عمده تلاش نویسنده به معرفی وجه معنوی شخصیت شیرافکن معطوف شده است و روند زندگی او را از زمانی که وارد بسیج می شود تا دورانی که به فرماندهی می رسد و بعد از آن به دلیل حضوردر جمع مذهبی ها، علاقه مند به تحصیل در حوزه علمیه می شود را مرور کرده است.

لازم به ذکر است کتاب «زمین ناله می کند» که حاصل شانزده ساعت گفت و گوبا شیر افکن است در حجم 215 صفحه و تیراژ 2500 نسخه منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط