loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«آن سوی مه» داستان هایی از روزهای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : داریوش عابدی

«آن سوی مه»، هشت داستان درباره انقلاب و جنگ به قلم داریوش عابدی برای نوجوانان است که به علاقه مندان کتاب معرفی می شود. این کتاب در نخستین دوره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس برگزیده شد.

شنبه 24 آذر 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، «آن سوی مه»، «بمباران»، «بابا بزرگ خوب من»، «خط»، « ورقه استخدامی» ، «جاش» ، «موش» و «اسیر»، عنوان داستان های این مجموعه است. .داستان های این مجموعه در فاصله سال های 62 تا 65 توسط داریوش عابدی نوشته شده اند.

داستان ها با موقعیت افراد در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نوشته شده اند.«ورقه استخدامی»، تنها داستان مجموعه «آن سوی مه» است که فضای روزهای پیروزی انقلاب را به تصویر کشیده است.

در قسمتی از کتاب اینگونه آمده است: (صدای جیرجیرک ها فضای کوه را انباشته بود. ماه آرام آرام خود را از دست ابرهای سیاه می رهانید و حریر نرم خود را بر روی کوه و دره می انداخت. روستا، در پایین کوه، در پناه درختان بلوطی که نیزه بر شکم شب فرو کرده بودند، خفته بود و تنها، چراغی کم نور از درون یکی از خانه ها که در ابتدای روستا قرار داشت، سوسو می زد.

موسی، سنگی را که می رفت از زیر پایش کنده شود و به دره سرازیر گردد، با کف پا نگه داشت و نگاه مضطرب و بی تاب خود را تا عمق تاریکی کم جان شب فرو برد. بعد از مدّتی مکث، برگشت...)

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط