loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار زندگانی صفارزاده

نویسندگان مرتبط : طاهره صفارزاده

انتشارات سوره مهر کتابی با عنوان «نبضم را بگیر، همهمه بودن دارد» در شرح زندگی و آثار طاهره صفارزاده منتشر کرد.

شنبه 16 مرداد 1389

«نبضم را بگیر، همهمه بودن دارد» در شرح زندگی و آثار «طاهره صفارزاده» است که به کوشش «منیژه آرمین» و «فاطمه ابراهیمی» به نگارش درآمده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: «مکتوب کردن زندگی و نوع تفکر اندیشمندان، از دیرباز، با نگارش تذکره‌ها بر متون ادبی جایگاه خاصی داشته است. پرداختن به این مقوله در ادبیات و فرهنگ غرب، از گسترش بیشتری برخوردار است و شاید به همین دلیل است که نوشتن تاریخ ادبیات و هنز مدون در آن دیار را آسان می‌سازد.

صفارزاده به سختی رضایت به تالیف کتابی دادند که توسط آرمین نوشته شود که با هم سابقه دوستی و انس داشتند. مشغولیت آرمین به رما جدیدش و غفلت ما سبب شد که این کتاب نه در روزگار حیات دنیوی صفارزاده، بلکه در نخستین سالگرد رحلتشان منتشر شود».

در یادداشتی از «جلال صفارزاده» هم که در ابتدای کتاب به چاپ رسیده است، می‌خوانیم: «طاهره در تمام دوران زندگی تلاش کرد که با عقیده‌اش زندگی کند و نه به خواست دیگران و برای رسیدن به مقام و جاه راه نادرستی نپیمود، و آن چه دیگران می‌خواستند نشد. کنج قناعت را به گنج دنیایی برتری داد. نه در رژیم قبل و نه در حکومت فعلی، جز به خدا، به دیگری وابسته نشد.»

در این کتاب، «فاطمه ابراهیمی» داستانی را دراین باره با عنوان «نبضم را بگیر، همهمه بودن دارد» ارائه کرده است. «احادیث به روایت دیگران» بخش دیگری از این کتاب را به خود اختصاص می‌دهد.

همچنین می‌توان به خاطرات «منیژه آرمین» و روایت «فاطمه ابراهیمی» از مرحومه «طاهره صفارزاده» در این اثر یاد کرد.

«نقد و بررسی آثار» بخش دیگری از این حوزه را به خود اختصاص داده است که پیوند جاویدان با موضوع تأملی در شعر طاهره صفارزاده به قلم آرمین است.

همچنین گفت‌وگو با «طاهره صفارزاده» به کوشش آرمین و «وارث آب و خرد و روشنی» به کوشش «رضا اسماعیلی» در این کتاب گنجانده شده‌اند.

«نبضم را بگیر، همهمه بودن دارد» در 2500 نسخه، به بهای 29 هزار ریال و در 156 صفحه از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط