loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قیصر در «حرف آخر عشق»

نویسندگان مرتبط : قیصر امین پور

کتابی از شعر و عکس زنده‌یاد قیصر امین‌پور با عنوان «حرف آخر عشق» توسط سوره مهر منتشرمی‌شود.

یکشنبه 17 مرداد 1389

به گزارش ستاد خبر انتشارات سوره مهر، کتاب «شعر و عکس قیصر امین‌پور»، تولید حوزه هنری استان تهران و عنوان کتابی متشکل از گزیده شعرها و عکس‌هایی از زنده‌یاد قیصر امین‌پور است.

«عباس محمدی»، مسئول مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان تهران، درباره «حرف آخر عشق» گفت: انتخاب شعرهای این کتاب برعهده «حسن شیخ‌حائری» بوده است که شامل بیش از 30 شعر از این شاعر و به همراه عکس‌هایی از وی که روی آنها کار گرافیکی شده است به صورت تلفیقی آمده، بدین شکل که یک صفحه شعر و مقابل آن تصاویر آورده می‌شود.

محمدی با بیان این‌که از همکاری خانه شاعران جوان برای تدوین این کتاب به ویژه در بخش عکس بهره برده شده است، درباره عکس‌های انتخاب شده گفت: عکس‌های «حرف آخر عشق» بیشتر از آرشیو واحد تجسمی حوزه هنری انتخاب شده و در بین آنها عکس‌هایی که تاکنون دیده نشده و یا کمتر دیده شده موجود است.

وی در مورد طراحی گرافیکی این کتاب هم گفت: این کتاب که از نظر گرافیک دارای اهمیت است توسط «فرزاد ادیبی» طراحی و اجرا شده است و فکر می‌کنم از این نظر بتواند مخاطب را به خود جلب کند.

محمدی تاکید کرد: انتخاب شعرها بیشتر بر اساس حال و هوای شعرها بوده و در این کتاب با تصویرهای نابی از قیصر امین‌پور روبه رو می‌شویم که در ترکیب با شعرها کاری نو ایجاد کرده است.

وی تلفیق شعر و عکس را مهم‌ترین ویژگی این کتاب دانست و درباره چرایی این موضوع اظهار کرد: اگر می‌خواستیم کتابی منتشر کنیم که فقط به عکس‌ها اختصاص دارد از جذابیت آن کاسته می‌شد و از سوی دیگر زنده‌یاد امین‌پور شخصیتی است که هنرش شعر اوست؛ پس در نظر گرفتیم کاری تلفیقی داشته باشیم تا شعرها زبان گویای عکس‌ها باشند.

محمدی در پایان تأکید کرد: عکس‌های این کتاب که بیش از 100 صفحه خواهد داشت، خیلی ناب هستند و کم‌تر دیده شده‌اند و اگر هم به نمایش درآمده‌اند بیشتر در نمایشگاه‌های عکس بوده و با انتشار کتاب امکان دیده شدن آنها برای افراد بیشتری فراهم می‌شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط