loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ سی و یکم «کیمیای محبت»؛ شرح حال شیخ رجبعلی خیاط

نویسندگان مرتبط : محمد محمدی ری شهری

کتاب «کیمیای محبت» شرح حال شیخ رجبعلى خیاط، از عارفان بزرگ معاصر است که در سال 1376 توسط انتشارات دارالحدیث منتشر شده برای سی و یکمین بار تجدید چاپ شد.

جمعه 22 مرداد 1389

کتاب کیمیای محبت، نخست با نام «تندیس اخلاص» در سال 1376 توسط انتشارات دارالحدیث منتشر شده و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدى رى‏شهرى، آن را همراه اضافات و تحقیقات بیش‏تر به نامکیمیاى محبت به دوستداران حقیقت و عرفان و پویندگان وادى عشق تقدیم کرد که در مدتکوتاهى خوانندگان زیادى پیدا کرد.
کیمیاى محبت از یک پیشگفتار و چهار بخش تشکیلشده که به معرفى آن مى‏پردازیم.

بخش اول کتاب با عنوان ویژگی ها از هشت فصل تشکیل شده و دربردارنده زندگى، کار وفعالیت، ایثار، تعبد، اخلاق، مسئله انتظار، دیدگاه شیخ رجبعلى خیاط درباره شعر وبرخى از شاعران و پاره‏اى از دیدگاه‏هاى این عارف بزرگ در مسائل سیاسى وپیشگویى‏هاى اوست.

بخش دوم جهش نام دارد. این بخش از سه فصل سامان یافته و درباره نقطه عطف زندگى شیخرجبعلى خیاط و امدادهاى غیبى و کمالات معنوى وى است.

بلندتری نبخش این مجموعه، بخش سوم با نام زندگانی است و و از ده فصل سامان یافته که عبارت است از: روش سازندگى شیخ و اطلاع از باطنافراد؛ احسان به دیگران؛ رهنمودهاى شیخدرباره نماز؛ رهنمودهاىشیخ درباره حج؛تلاش براى زیارت حضرت ولى عصر(عج).

آخرین بخش از مجموعه کیمیاى محبت، به عروج ملکوتى شیخ رجبعلى خیاطاختصاص دارد. فرزند شیخ مى‏گوید: روز قبل از وفات، پدرم سالم بود. مادرم در خانهنبود، تنها من در خانه بودم. عصر هنگام، پدرم آمد و وضو گرفت و مرا صدا زد کرد وگفت: «قدرى کسل هستم. اگر آن بنده خدا آمد که لباسش را ببرد، دمِ قیچى‏ها در جیبش است و سى تومان بایداجرت بدهد.» سخن شیخ به تلویح و در لفافه حاکى از این بود که او به زودى به عالمبرزخ سفر خواهد کرد ولى فرزند وى از این سرّ در آن هنگام آگاه نشد.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، چاپ سی و یکم کتاب کیمیای محبت: یادنامه مرحوم شیخ رجبعلی خیاط تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری با شمارگان ده هزار نسخه جلد نرم در 304 صفحه و بهای3500 تومان به تازگی توسط سازمان چاپ و نشر دارالحدیث منتشر شد.

گفتنی این کتاب به همراه دیگر آثار مکتوب این نویسنده و محقق حوزوی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:

حج و عمره در قرآن و حدیث
حکمت نامه امام حسین (ع) (دوره 2 جلدی)
حکمت نامه لقمان
حکمت نامه کودک
خاطره ها - جلد اول
خاطره ها - جلد دوم
خاطره ها - جلد سوم
خاطره ها - جلد چهارم
زمزم عرفان: یادنامه فقیه عارف، حضرت آیة الله محمد تقی بهجت
سنجه انصاف
سیمای علم و حکمت در قرآن و حدیث
علم و حکمت در قرآن و حدیث (دوره دو جلدی)
فرهنگ نامه آرزو
فرهنگ نامه اذان
منتخب میزان الحکمه با ترجمه فارسی
منتخب نهج الذکر همراه با ترجمه
کیمیای محبت: یادنامه مرحوم شیخ رجبعلی خیاط (نکوگویان)

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط