loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هنر دینی؛ زبان امر قدسی

کتاب «هنر و تجربه دینی: زبان امر قدسی» نوشته اف.دیوید مارتین با ترجمه مجید داودی از سوی انتشارات سوره مهر با شمارگان 2500 نسخه در 232 صفحه منتشر شد.


چهارشنبه 27 مرداد 1389

نویسنده در فصل اول کتاب"هنر و تجربه دینی: زبان امر قدسی" شمای کلی تجربه مشارکتی و تجربه دینی را ترسیم می‌کند و فلسفه مارتین هیدگر را به منزله مبنای تحلیل به کار می‌برد اما هدف وی تفسیر این فلسفه نیست.

در فصل دوم این کتاب نظریه وایتهد در باب ادراک به کار برده شده است تا عملکرد تجربه مشارکتی با دقت بیشتر بررسی شود و در فصول بعدی موسیقی و نقاشی و ادبیات و معماری بررسی شده‌اند تا معلوم شود این هنرها نه ‌تنها ما را به تجربه مشارکتی درباب بُعد مذهبی می‌کشانند بلکه آن بعد را برای ما تفسیر می‌کنند.

در این کتاب خواننده نه تنها با تحلیل جامع مذهبی و فلسفی هنرها آشنا می‌شود بلکه تحلیلی را کشف می‌کند که پرسشهای غائی را به زمینه واقعی آثار هنری می‌کشاند.

"زیبایی شناسی در تجربه دینی"، "تجربه مشارکتی"، "موسیقی و فرایند آن"، "نقاشی و رابطه بازنمایانه"،‌ "ادبیات و یادآوری انضمامی" و "معماری و والایی ارجاعت" عناوین فصلهای کتاب "هنر و تجربه دینی:زبان امر قدسی" را تشکیل می‌دهند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط