loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«کلام جدید» نوشته «حسن یوسفیان» منتشر شد

«کلام جدید» به قلم «حسن یوسفیان» از سوی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها منتشر شد.

شنبه 30 مرداد 1389

این کتاب درسنامه‌ای پژوهش‌محور در موضوع کلام جدید (فلسفه دین) است.

در بخشی از این کتاب چنین آمده است: «هدف از نگارش این کتاب، صرفاً پدید آوردن متنی آموزشی در موضوع یاد شده نبوده است؛ یکی از اهداف اصلی نویسنده آن بوده که در پژوهش‌هایی که در این موضوع انجام می‌گیرد، سهیم می‌شود و به ویژه در بومی‌سازی مباحثی که رنگ و بوی غرب دارند، بکوشد.»

فصل‌های مختلف این نوشتار، در عین رعایت اختصار، از جامعیتی نسبی برخوردارند؛ به‌گونه‌ای که گاه در ذیل یک موضوع نکاتی می‌توان یافت که در آثار مستقلی که به همان موضوع پرداخته‌اند، به چشم نمی‌خورد. جمع میان این دو ویژگی (اختصار و جامعیت) ممکن است مطالعه این اثر را برای برخی از دانشجویان (به‌ویژه آنان که «درس‌نامه آموزشی» را با «خودآموز درسی» برابر می‌انگارند) دشوار سازد. حتی در مباحث فرعی و حاشیه‌ای نیز غالباً بنای ما بر «جامعیت در تحقیق» و «گزیده‌گویی در نگارش» بوده است؛ گاه مطالب یک کادر یا پاورقی کوتاه محصول چند‌ساعت پژوهش همراه با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای رایانه‌ای است.

کتاب حاضر مشتمل بر دوازده فصل است که به ترتیب عبارت‌اند از: دین و مطالعات دینی؛ خاستگاه دین؛ اثبات وجود خدا؛ صفات خداوند؛ جایگاه شرور در نظام آفرینش؛ نیاز به دین؛ زبان دینی؛ عقل و وحی؛ تجربة دینی؛ کثرت گرایی دینی؛ دین در عرصة جامعه؛ دین و اخلاق.

«کلام جدید» با همکاری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در 452 صفحه و مبلغ 5200 تومان منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط