loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طرح «نهضت مطالعه مفید»

منصور واعظی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تصویب طرح « نهضت مطالعه مفید» در شورای فرهنگ عمومی و ارسال آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد. به گفته وی این طرح، انقلابی در حوزه کتاب و کتابخوانی در کشور خواهد بود.


یکشنبه 31 مرداد 1389

واعظی به خبرگزاری کتاب‌ ایران(ایبنا)، گفت: این طرح به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسیده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برای تصویب نهایی و عملیاتی شدن ارسال شده است.

وی ادامه داد: این طرح بر پایه و مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری درباره «همت و کار مضاعف» در نخستین روز سال شکل گرفته که یکی از هفت محور ویژه‌ کار مضاعف از سوی ایشان، ‌ارتقای مطالعه  و کتابخوانی در کشور بود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین گفت: این طرح قرار است به عنوان طرحی مادر و پایه برای همه فعالیت‌های فرهنگی در کشور در نظر گرفته شود و به اعتقاد من می‌تواند انقلابی در حوزه مطالعه محسوب شود.

واعظی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و  سابقه بالای فرهنگی میهن‌مان، نیازمند ارتقای سطح مطالعه هستیم و در این طرح به دنبال این بوده‌ایم که توسعه علمی گسترده‌ای را شکل دهیم و کتاب‌خوانی را به فرهنگی جدی در همه سطوح جامعه تبدیل کنیم.

 وی افزود: در این طرح 28 برنامه عملیاتی و یک کارگروه عملیاتی پیش‌بینی شده که در آن دستگاه‌هایی که می‌توانند به رشد مطالعه در کشور کمک کنند، عضویت دارند.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط