loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یک وجب، چهار انگشت

معاون حوزه هنری گیلان از تدوین کتابی درباره خاطرات یکی از رزمندگان این استان خبر داد و گفت: «یک وجب، چهار انگشت» خاطرات شفاهی اسیر آزاده عظیم حقی است که در حال آماده‌سازی در سوره مهر است و در آینده منتشر می‌شود.

سه‌شنبه 2 شهریور 1389

به گزارش ستاد خبری انتشارات سوره مهر، محمد پورحلم در مورد این کتاب گفت: «یک وجب، چهار انگشت»، خاطرات شفاهی اسیر آزاده عظیم حقی است که از کودکی ایشان شروع می‌شود و تا تمام شدن دوران اسارت ادامه پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: بخش اول کتاب در مورد کودکی ایشان در شهر کومله از توابع لنگرود و آمیخته با کار کشاورزی، شالی‌کاری و چای‌کاری و بعد هم اتفافات اوایل انقلاب در شهر کومله است.

پورحلم افزود:بخش دوم کتاب در مورد جنگ و اعزام ایشان به عنوان بسیجی است که ایشان رضایت‌نامه جعلی از پدر و مادر دریافت می‌کند و اعزام جبهه‌ها می‌شود و در عملیات کربلای 5 اسیر می‌شود.

معاون حوزه هنری گیلان ادامه داد: بقیه اتفاقات کتاب هم خاطرات دوران اسارت ایشان در تکریت عراق است که این خاطرات بسیار جالب است و از سال 66 شروع می‌شود و تا 69 سال که به وطن برمی‌گردد ادامه پیدا می‌کند.

وی تعداد صفحات این کتاب را 350 صفحه برشمرد و اظهار کرد: از این 350 صفحه، حدود 20 صفحه به عکس های این آزاده اختصاص دارد و بقیه هم خاطرات ایشان است.

پورحلم در مورد اینکه برای صحت و سقم این خاطرات به چه منابعی رجوع کرده، گفت: خاطرات شفاهی به گونه‌ای است که بعضاً تناقض‌هایی در بیان خاطرات مشاهده می‌شود که برای همین من از پژوهش میدانی استفاده کردم و به سراغ دیگر همرزمان ایشان رفتم و با آن‌ها هم در مورد خاطرات مصاحبه‌هایی انجام دادم.

وی در مورد چرایی نوشتن کتاب هم گفت: واقعیت امر این است که در حوزه هنری استان گیلان در مورد تاریخ شفاهی رزمندگان کار نشده بود و لذا به عنوان معاون حوزه هنری گیلان راغب شدم برای اولین‌بار این کار را انجام دهم که خدا را شکر نتیجه خوبی هم داد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط