loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «سواد حقوقی کودک» منتشر شد

«سواد حقوقی کودک» به قلم ابراهیم شکا از سوی انتشارات مدرسه منتشر شد.

دوشنبه 10 دی 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم، انتشارات مدرسه برای آشنایی با حقوق کودکان و نکات آموزش حقوق دانش آموز از پیش دبستانی تا دبیرستان و قوانین مرتبط به آن کتابی با عنوان «سواد حقوقی کودک» به قلم ابراهیم شکا منتشر کرد.

کودکان آسیب پذیرترین گروه جامعه انسانی، نخستین کسانی هستند که در معرض هجوم مستقیم مشکلات و فشار های ناشی از زندگی بزرگ تر ها قرار می گیرند و آن را تحمل می کنند. امروزه در کشور های مختلف میلیون ها کودک در سراسر جهان به دلایل بی سرپرستی، ضعف در بنیان خانواده و... تن به کار اجباری و مواد مخدر و...می دهند و به تعبیری حقوق آنان نقض می شود.البته اسلام، بیش از مکتب های دیگر، برای کودکان ـ این گروه آسیب پذیر جامعه - حقوق قائل شده است، زیرا با رعایت این حقوق، آینده کشور با وجود انسان های شایسته، تضمین خواهد شد، اما تا چه میزان مسئولین به خصوص والدین که بیشترین مسئولیت را در قبال کودکان دارند از این قوانین مطلع هستند و آن ها را به کار می گیرند؛ البته مقالات و نوشته های زیادی در این مورد به قلم حقوقدان ها و...نوشته شده است.

اما کتاب«سواد حقوقی کودک» علاوه بر آشنایی حقوق کودکان، در سه بخش به نکات آموزشی حقوق دانش آموز از پیش دبستان تا دبیرستان و قوانین مرتبط با آن پرداخته است. در بخش اول: اصول و مبانی حقوق کودک از دیدگاه اسلام و اعلامیه های جهانی، در بخش دوم پودمان های آموزشی حقوق کودک و در بخش سوم قوانین و مقررات حمایت از حقوق کودک مورد توجه است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط