loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به زندگی شهید ستاری با یک اثر داستانی

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : حمید نوایی لواسانی

«مرد ابر پوش » روایت داستانی زندگی شهید منصور ستاری است که همزمان با شهادت این شهید والامقام در پانزدهم دی ماه به علاقه مندان کتاب معرفی می شود.

شنبه 15 دی 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری سوره مهر کتاب «مرد ابرپوش» جلد شانزدهم از مجموعه « قصه فرماندهان» تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که در 16 بخش زندگی شهید ستاری در دوران های مختلف روایت کرده است.

«نغمه های آسمانی ، عطش یادگیری ، قرص نان ، قدرت اراده ، کتاب یا لباس نو ، رویای دست یافتنی و... » عنوان بخش هایی از کتاب هستند. کتاب از شروع تولد شهید تا زمان شهادتش به رشته تحریر درآمده است.

نویسنده تلاش دارد در سراسر کتاب بدون افتادن در دام کلیشه و شعار، نبوغ و نخبگی شهید ستاری را در داستان جاری سازد. ایثار و از خودگذشتگی شهید ستاری در هشتمین بخش از کتاب به شکل جالبی متبلور شده است.

در قسمتی از کتاب اینگونه آمده است: «شهید منصور ستاری در طول جنگ با طرحها و نقشه های هوشمندانه و مؤثر خود، سهم بزرگی در پیروزی رزمندگان اسلام داشت. در دوران پس از جنگ نیز با وجود تحریمهای نظامی، کار بازسازی هواپیماها، هلی کوپترها و تجهیزات مهم و ضروری نیروی هوایی را سر و سامان داد ودر کنار آن هم چون پدری دلسوز به حل تنگناهای مادی و معنوی پرسنل خود پرداخت.

سرهنگ ستاری با استقامت روحی و پایداری در مقابل کمبودها، طرحهای فراوانی را به اجرا درآورد. تکمیل و تجهیز کادر آموزشی دانشکدة خلبانی و تأسیس دانشکدة پرواز از جمله طرحهای مهم او برای خودکفایی کشور بود...»

گفتنی است در مجموعه قصه فرماندهان کتاب هایی بر اساس زندگی فرماندهانی همچون شهید یوسف کلاهدوز، شهید حسن آبشناسان، شهید علیرضا موحد دانش، شهید محمد جهان آرا، شهید داوود کریمی، شهید حسن باقری، شهید مصطفی چمران، شهید حسین خرازی، شهید عباس بابایی، شهید ابراهیم همت و ... برای نوجوانان منتشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط