loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فعالی و «درسنامه اسرار حج»

نویسندگان مرتبط : محمدتقی فعالی

کتاب «درسنامه اسرار حج» به تلاش حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و معاونت امور فرهنگی به قلم محمد تقی فعالی منتشر شد.





چهارشنبه 3 شهریور 1389

درسنامه اسرار حج به تلاس حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و معاونت امور فرهنگی به قلم محمدتقی فعالی از نویسندگان حوزوی برای نخستین بار به بازار نشر آمد.

جایگاه و اسرار حج، یکی از بخش‌های مهم این کتاب است که نامگذاری حج و حکمت‌ها، جایگاه حج، جایگاه حج گزار، حکمت‌ها و آثار حج از موضوعاتی است که در این درس پرداخته شده است.
اسرار نام‌های کعبه، شروع ساختن کعبه و اسرار عرفانی کعبه از جمله موضوعاتی است که در درس دوم این کتاب با عنوان اسرار عرفانی کعبه آمده است.

در درس سوم کتاب با عنوان اسرار عرفانی احرام به موضوعاتی همچون اسرار احرام، اسرار میقات، اسرار نیت، اسرار تلبیه، اسرار لباس احرام اشاره شده است.

اسرار عرفانی طواف، نماز طواف، سعی و تقصیر، اسرار عرفانی عرفات، مشعر منی، رمی و قربانی از دیگر موضوعاتی است که در کتاب به آن پرداخته می‌شود.

در پیش گفتار این کتاب آمده است: «حج، بریدن از خلق و رویکردی به سوی حق است؛ سفر از خلق به حق و دور شدن از غیر خدا، انسان با رفتن به حج مزه‌ای از ملکوت می‌چشد. او میهمانی است که به بارگاه نور، بهجت و سرور راه یافته است،‌حج گزار به سوی خدا فرار می‌کند. سولک حج منازل و مقاماتی دارد که دیدار حق،‌اوج آن است؛ حج راه رستگاری و فوز عظیم است.»

این کتاب داری شش درس است ، که یک به یک به اسرار نورانی و رموز عرفانی حج نظر می‌کند و این کتاب تلخیصی از کتاب «اسرار عرفانی حج» می‌باشد.

گفتنی است، درسنامه اسرار حج که به قلم محمدتقی فعالی نوشته شده است دارای 228 صفحه است که مؤسسه فرهنگی هنری مشعر آن را در 5000 هزار نسخه منتشر کرده است که قیمت آن 2000 تومان تعیین شده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب به نمایندگی های نشر مشعر وابسته به بعثه مقام معظم رهبری در سراسر کشور مراجعه و یا با شماره تلفن 64512003 021 و 783400 0251 تماس بگیرند.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:

آفتاب و سایه‌ها: نگرشی بر جریان‌های نوظهور معنویت گرا
تجربه دینی و مکاشفه عرفانی
نگرشی بر آراء و اندیشه های اشو
نگرشی بر آراء و اندیشه های دالایی لاما
نگرشی بر آراء و اندیشه های پائولو کوئلیو
نگرشی بر آراء و اندیشه های کارلوس کاستاندا
نگرشی بر آراء و اندیشه های کریشنا مورتی
نگرشی بر آراء و اندیشه های یوگا ناندا
نگرشی بر آیین ذن بودیسم
نگرشی بر آیین شمنیزم - تولتک

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط