loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خاطراتی از شهید فکوری و شهید بابایی

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : احمد مهرنیا

در سومین جلد کتاب «ستاره های نبرد هوایی»نوشته احمد مهرنیا شهدایی چون شهید بابایی و شهید فکوری معرفی شده اند.

پنجشنبه 20 دی 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، « ستاره های نبرد هوایی» سومین جلد از یک مجموعه مصوّر است که دربردارنده شرح زندگی، احوال و خاطرات خلبانان سال های جنگ تحمیلی است. این کتاب توسط سرتیپ خلبان دکتر احمد مهرنیا گردآوری و تدوین شده است.

شاید بتوان گفت ویژگی جلد سوم این مجموعه در این است که علاوه بر زندگی نامۀ بسیاری از خلبانان،چهره های شاخصی چون شهید جواد فکوری فرمانده نیروی هوایی و وزیر دفاع وقت به همراه شهید عباس بابایی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز معرفی شده است. در هر جلد از این مجموعه زندگینامه 50 خلبانان گردآوری شده که اطلاعات این آثار براساس مصاحبه ها و دست نوشته هایی که خلبانان از دوران جنگ تحمیلی نوشته اند به دست آمده است.

دور از انصاف است که اعتراف نکنیم که این کتاب ها آنقدر جامع هستند که به نوعی هم کتاب مرجع و هم شرح حالهای جذابی از جنگ برای خوانندگان نظامی یا عادی به ارمغان می آورد. به عبارتی کتاب ستاره های نبرد هوایی به عنوان دائره المعارفی است که به محققان، داستان نویسان و دیگر هنرمندان این امکان را می دهد که با خلبانانی که در دوران دفاع مقدس حضور داشته اند، ارتباط برقرار کند و زمینه را برای نگارش کتابهای جدید تر در این عرصه را فراهم می کند.

لازم به ذکر است جلد اول این مجموعه در سال 1391 توسط انتشارات سوره مهر با تیراژ 2500 نسخه و در 504 صفحه چاپ و روانه بازار نشر شده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط