loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پری دخت؛ مراسلات پاریس طهران

انتشارات مرتبط : مهرستان

نویسندگان مرتبط : حامد عسکری

مجموعه «پری دخت» با زیرعنوان «مراسلات پاریس طهران» نوشته حامد عسکری در فرهنگ سرای اندیشه رونمایی شد.

پنجشنبه 20 دی 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای اندیشه، مجموعه «پری دخت» با زیرعنوان «مراسلات پاریس طهران» شامل نامه هایی است که به زبان و نثر قاجار نوشته شده اند و داستان های عاشقانه ای دارند. در این کتاب نامه هایی بین شخصی به نام سیدمحمود که در فرانسه درس طبابت می خواند و پریدخت که در تهران است رد و بدل می شود. در میان ۴۰ نامه خرده قصه هایی روایت می شود که قطعاً برای خوانندگان جالب خواهد بود.

این کتاب در قالب ۱۴۰ صفحه به تازگی از سوی انتشارات قبسات که همان مهرستان قدیم است با تیراژ دو هزار نسخه و بهای ۲۲ هزار تومان به بازار آمده است.

در چکیده این کتاب آمده است:

از عشق ناگزیریم و بدان محتاج، چونان تشنه از آب. اجدادمان در غارها آب می نوشیدند و بر دیواره غارهای اساطیری، چشم های دخترک قبیلة بالادست را در سوسوی نورِ کم رمقِ آتشی در میانة غار نقاشی می کردند. فرزندانمان هم در آینده در سفینه های فضایی آب می نوشند و دلشان برای یکی لک می زند و بر شیشه های بخارزده سفینه شان ناخودآگاه چشم هایش را شاید نه، ولی نامش را حتماً خواهند نوشت. این سیاهه روایتگر یکی از این عشق ها است در برشی از تاریخ سرزمینی که بسیار دوستش دارم. راستش را بخواهید قصه از یک شب زمستانی شروع شد؛ همان شبی که آویشن می نوشیدم و از گرمای جوراب حوله ای ام لذت می بردم. ناگهان در سرم صدای گریه های پریدخت پیچید و آویشن را دو تا کردم و نشستم پای حرف های پری. از سیدمحمود گفت و نامه هایشان. رسول امانت داری بودم که مبعوثم کرده بودند برای روایت عشقشان.... آن ها گفتند و من نوشتم. بخش هایی از آن را در صفحه مجازی ام منتشر کردم و بسیار استقبال شد. پس از آن نوشتم و خط زدم، نوشتم و خط زدم تا دست آخر همین شد که می بینید. آلفرد هیچکاک جایی گفته بود: «زن های قصه هایتان را اذیت کنید، مردم دوست دارند» و بدین وسیله همین جا از پریدخت خانم معذرت می خواهم. زندگی خودش بود و من فقط راوی بودم.... دیگر فکر نمی کنم حرفی مانده باشد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

ژیلاآقا رفیعی

سلام این کتاب رو میشه سفارش داد

14 اسفند 1397

سلام بله از لینک زیر
bookroom.ir/book/73069

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط