loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی جایگاه امام در نظام پرستش، در کتاب «ولایت الهیه»

انتشارات مرتبط : تمدن نوین اسلامی

نویسندگان مرتبط : سید محمدمهدی میرباقری

کتاب «ولایت الهیه: جایگاه امام در نظام پرستش»، نوشته حجت الاسلام سید محمدمهدی میرباقری است که به علاقه مندان معرفی می شود.

یکشنبه 23 دی 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا، این کتاب نخستین حلقه از مباحث اعتقادی و فکری استاد سید محمدمهدی میرباقری در موضوع توحید و امامت است که با عنوان «ولایت الهیه: جایگاه امام در نظام پرستش» از سوی انتشارات تمدن نوین اسلامی به چاپ رسیده است.

در بخش اول کتاب «حقیقت پرستش» تحلیل میشود، و توضیح داده می شود که ولایت اولیاء الهی علیهم السلام مجرای تحقق توحید و عبودیت، و باطن دین و شریعت است.

در بخش دوم کتاب، «مقیاس پرستش» مطرح می شود و معنای پرستش اجتماعی و تاریخی بر محور ولایت اولیاء الهی تبیین می گردد؛ ضرورت اقامه پرستش، مسئولیت های اجتماعی و تاریخی، و حقیقی بودن جامعه و تاریخ، از جمله سرفصل های این بخش است.

این کتاب در یازده گفتار به تبیین این مباحث می پردازد.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

«آنچه ما به سوی آن دعوت شده ایم و خلاصه دعوت همه انبیاء الهی، کلمه توحید است و مابقی تفضیل توحید است. توحید در پرستش، در مقام تحقق، به معنی پذیرش ولایت الهیه است.

مجاری ولایت الهیه برای همه عوالم، ولایت خلفاء الهی است و نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام مصداق اتم خلفاء الهی هستند، بنابراین طریق پرستش خدای متعال و طریق قرب به حضرت حق، سیر در درجات ولایت اولیاء الهی ست.»

گفتنی است، این کتاب در 492 صفحه و با قیمت 250000 هزار ریال در بازار موجود است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط