loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی داستانی به یک «فرار شاهانه»

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : داوود امیریان

«فرار شاهانه» به قلم داوود امیریان از مجموعه روزهای انقلاب است که به فرار شاه در ۲۶دی ماه ۱۳۵۷پرداخته شده است.

یکشنبه 30 دی 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، در کتاب «فرار شاهانه» که در سال 93 انتشار یافته است، سعی شده با رگ های طنز بیشتر به علل رفتن شاه هم قبل و هم بعد از روز ۲۶ دی ۵۷ در قالب داستانی پرداخته شود؛ در نهایت با سرنوشت این فرار و مرگ شاه خاتمه پیدا کند.

امیریان برای نگارش کتاب از منابعی چون «روز شمار انقلاب اسلامی، به اهتمام میرزا باقر علیان نژاد جلد یازدهم و همچنین روزنامه اطلاعات در سال 57» بهره برده است.

در قسمتی از کتاب این گونه آمده است:

«غلامحسین صالح یار، سردبیر روزنامه ی اطلاعات، از مدت ها قبل در فکر تیتر «شاه رفت» نقشه کشیده بود!

روزهای آخر دی ماه بود که خبرگزاری فرانسه از قول شاپور بختیار، آخرین نخست وزیر رژیم شاهنشاهی، اعلام کرد: شاه می رود؛ اما بازگشت او معلوم نیست!

صالح یار با خود اندیشید که باید برای چاپ خبر مهم آن روز، کارهای مقدماتی را انجام بدهد. با خود فکری شد که چه بنویسم و چه ننویسم؛ چه تیتری انتخاب کنم که کمترین حروف را داشته باشد و بیشترین تأثیر را در مخاطب و خواننده بگذارد؟

در جلسه ی خبرنگاران، یکی از دوستانش با صدای خفه پرسید: آقای صالح یار، آخر کار به کجا می رسد؟

صالح یار گفت: حرف آخر، دو کلمه بیشتر نیست.

و روی کاغذ نوشت: شاه رفت».

مجموعه «روزهای انقلاب» از جمله طرح های حوزه هنری کودک و نوجوان است که با مشارکت نویسندگان فعال و نام آشنا در این حوزه است که به منظور آشنایی گروه سنی نوجوانان با مهمترین وقایع تاریخ به رشته تحریر درآمده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط