loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایت خاطرات یک رزمنده ارتشی در «چریک پیر»

انتشارات مرتبط : سوره مهر

«چریک پیر» عنوان خاطرات کیومرث جهان آرا از نیروی های لشکر 77 خراسان است که دو سال قبل از جنگ تحمیلی وارد غائله کردستان می شود و سه سال بعد از جنگ هنوز هم در مناطق عملیاتی جنوب به ایثارگری مشغول است.

سه‌شنبه 9 بهمن 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، حجت الاسلام سیدولی هاشمی اظهار داشت: «چریک پیر» عنوان خاطرات کیومرث جهان آراست. کیومرث جهان آرا یکی از رزمندگان اهل کرمان است که در روستای جیرفت متولد شد. او پیش از انقلاب سرباز بود و در همان دوران سربازی اعلام می شود که هر که تمایل دارد جذب ارتش شود، اعلام آمادگی کند. او پس از اعلام آمادگی جذب لشکر 77 خراسان می شود و در بخش تکاوری آموزش می بیند.

این نویسنده تأکید کرد: جهان آرا نهایتاً در کرج آموزش تکاوری اش را ادامه می دهد. او در خاطراتش بیان می دارد که همیشه گمان داشتم اول خدا و بعد شاه، اما بعد از تظاهرات ها او در گردان 110 قرار می گیرد تا در امنیت شهر، رژیم را کمک کند. او می گوید در گردان افرادی علیه مردم تیراندازی می کردند، اما من علاقه ای نداشتم و این کار را نمی کردم، اما با حادث شدن ماجرایی که مجروحیت جزئی برای من داشت از گروه جدا می شوم.

به گفته وی، جهان آرا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وارد پادگان باج گیران در مرز میان ایران و افغانستان می شود. سپس در سال 1358 به همراه یک تیپ از لشگر 77 خراسان به کردستان می رود و در آن جا به عنوان یک فعال انقلابی در درگیری های مهاباد شرکت می کند.

هاشمی در ادامه صحبت های خود پیرامون کتاب چریک پیر اضافه کرد: کیومرث جهان آرا پس از مدتی که جنگ آغاز می شود، از مسیر قزوین به کرمانشاه به سرپل ذهاب می رود. در عملیات مختلف شرکت می کند و چندی بعد عازم جنوب می شود و در عملیات مختلف به دفاع از کشور می پردازد.

هاشمی در پایان بابیان اینکه این کتاب خاطرات شامل 360 صفحه همراه با مستندات، تصاویر و احکام است، گفت: نام کتاب به این دلیل «چریک پیر» انتخاب شد که کیومرث جهان آرا جزو معدود افرادی است که دو سال قبل از جنگ وارد کردستان شد، 8 سال جنگید و حتی 3 سال پس از جنگ نیز در جبهه بود. او از جوانی یعنی از 23 سالگی وارد جبهه شد و 40 سالگی برگشت.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط