loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

داستان های افسانه ای برای نوجوانان از «حقه بازها»

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : مارتین بنت

کتاب « حقه بازها » مجموعه افسانه های دلنشین از آفریقا ویژه نوجوانان است که توسط مارتین بنت و با ترجمه پروین علی پور توسط سوره مهر به چاپ سوم رسیده است.

سه‌شنبه 9 بهمن 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، بدهی پرفایده ، باد و باغ لیوک ، انتقام از تمساح ، چسب حرص و آز ، مزد شکم پرستی ، میهمان های ناجور ، چشم و هم چشمی ، میمون و کوسه ماهی ، هیولایی در رودخانه ، نمک ناشناسی از عناوین افسانه های خواندنی کتاب «حقه بازها» است.

این افسانه های تمثیلی و خیالی در رویدادهای پر رمز و رازشان، که همگی بر ساختار محکم و جذاب ادبی استوار است، علاوه بر ایجاد سرگرمی، در پی آموزش مفاهیمی اخلاقی و آموزشی نیز هستند؛ افسانه هایی که در تلاشند تا برای بیان مفاهیم واقعی پیرامون انسان، روایت هایی فراطبیعی و خیالی برگزینند و در همگی آن ها، نشانه هایی از میل رسیدن به دنیایی سراسر نیکی و صلح دیده می شود.

آنچه می خوانید بخشی از این کتاب است : (( می گویند ، آفریقای غربی ، سرزمینی است که در آن افسانه ها روی درختان می رویند. شخصیت بیشتر افسانه های این کتاب ، حقه باز ماهر و ریز نقشی است که در هر افسانه ، با شکل و شمایلی تازه و با حیله ای نو آشکار می شود. این قهرمان ناقلا و این حقه باز حرفه ای . می کوشد ضعف و کوچکی جثه اش را با زیرکی و حقه بازی ، جبران کند و اغلب چنان در این رفتار زیاده روی می کند که گرفتار و تنبیه می شود . اما ... خیلی زود خود را رها می کند ، تا باز هم در افسانه ای دیگر ، با حیله ای نو و غیر منتظره بدرخشد و ... آنانسی حریص ، با شکمی گرد گرد مثل کاسه فوفو ، در یک روستا زندگی می کرد و کارش مانند بیشتر روستاییان کشاورزی بود. یا ... ، دست کم زمانی که از شغل نیمه وقتش ؛ یعنی حقه بازی فارغ می شد به کشاورزی می پرداخت ، خوب ... ، کشاورزی هم بعضی وقت ها ؛ مخصوصاً برای کسی که مانند آنانسی تازه از سفر دور دنیا برگشته باشد ، خسته کننده می شود و... ))

این اثر تولید حوزه هنری کودک ونوجوان است که در 120 صفحه به چاپ سوم رسیده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط