loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گفتار «صدور انقلاب» منتشر شد

انتشارات مرتبط : صهبای یقین

همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفتار «صدور انقلاب» از سوی انتشارات صهبا منتشر شد.

یکشنبه 14 بهمن 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری تسنیم، همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفتار «صدور انقلاب» از سوی انتشارات صهبا منتشر شد

در امتداد چهل سالی که از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گذشته، مفهوم «صدور انقلاب» یکی از مهم ترین موضوعاتی بوده که همواره، در میان دوستان و دشمنان انقلاب، بحث داغ و بازارِ گرمی داشته است.

این موضوع، اولین بار توسط امام خمینی در بهمن 1358 مطرح شد. حضرت امام به مناسبت اولین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، پیامی صادر کردند و در بخشی از آن پیام، به موضوع «صدور انقلاب» اشاره فرمودند.

امام، صدور انقلاب را یکی از اهداف انقلاب اسلامی دانستند و تلاش برای آن را، از وظایف مردم و مسئولان برشمردند: «ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می کنیم، چراکه انقلاب ما اسلامی است و تا بانگ لااله الاالله و محمدرسول الله(ص) بر تمام جهان طنین نیفکند، مبارزه هست و تا مبارزه در هر کجای جهان علیه مستکبرین هست، ما هستیم.»

دو ماه پس از این پیام، حضرت امام(ره) در پیامی به مناسبت حلول سال نو، روی مسئله صدور انقلاب تأکید کردند:

«ما باید از مستضعفین جهان پشتیبانی کنیم. ما باید در صدور انقلابمان به جهان کوشش کنیم و تفکر اینکه ما انقلابمان را صادر نمی کنیم کنار بگذاریم؛ زیرا اسلام بین کشورهای مسلمان فرقی قائل نمی باشد و پشتیبان تمام مستضعفین جهان است.»

دشمنان انقلاب که از تثبیت و شکست ناپذیری نظام اسلامی واهمه داشتند، با مطرح شدن صدور انقلاب لرزه به اندامشان افتاد. صدور فکر و عقیده و ایدئولوژی و پیام و فرهنگ و معنویت انقلاب اسلامی به دیگر کشورهای جهان، اصلاً قابل تحمل نبود.

لذا سعی کردند با تحریف حقیقت صدور انقلاب که ماهیتی نرم افزاری داشت، آن را مقوله ای سخت افزاری و فیزیکی جلوه دهند و با ادعاهای واهی (مانند ارسال سلاح و کمک های مالی به گروه های مختلف)، جمهوری اسلامی ایران را به دخالت در امور دیگر کشورها متهم کنند.

با توجه به اهمیت صدور انقلاب، و حساسیت بالای دشمنان نسبت به آن و برداشت های ناصواب و نادرستی که از آن می شد، روشنگری و آگاهی دهی درباره صدور انقلاب، در برهه های مختلف، از ضروریات جامعه انقلابی ما به حساب می آمد.

حضرت آیت الله خامنه ای در امتداد سال های مختلف، چه در کسوت امامت  جمعۀ تهران، و چه در مقام ریاست جمهوری، و چه در دوران رهبری، بارها و بارها، دربارۀ صدور انقلاب صحبت کردند، شبهات پیرامون آن را زدودند، و با روشنگری اذهان، موضوع را تبیین کردند. و با دلایل منطقی، دشمنیِ دشمنان خارجی و غرض ورزی غرض ورزانِ داخلی را ناکام گذاشتند.

پانزدهمین گفتار، از مجموعه گفتارهای صهـبا، با نام «صدور انقلاب»، به این موضوع پرداخته است. این گفتار ترکیبی ست از سخنرانی های آیت الله خامنه ای دربارۀ این موضوع، در سال های مختلف.

این گفتار، بعد از سه گفتار «عصر انقلاب اسلامی»، «فشرده ای از تاریخ انقلاب اسلامی»، و «نگاهی کلان به انقلاب اسلامی» چهارمین گفتار از مجموعه گفتارهای صهــباست که با موضوع انقلاب اسلامی منتشر می شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط