loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روایت مصورِ فوتبال و فوتبالیست ها

انتشارات مرتبط : نشر اطراف

یکشنبه 14 بهمن 1397

دیوید اسکوایرز برای روزنامه ی گاردین می کِشد و می نویسد. استرالیایی است ولی طنز او را باید بریتانیایی دانست. طنزی بیشتر مبتنی بر کلام و چندلایه که به قول زیدی اسمیت، نویسنده ی معاصر بریتانیایی، ساختاری مثل کوهِ یخ دارد و «رضایت عمیق تر زیر آب است و لایه ی اولیه ی لذت هر جوکی کمترین بخش آن». اسکوایرز در مجموعه ی دوجلدی تاریخ مصور فوتبال به شکلی خلاقانه و دوست داشتنی از ترکیب متن و کمیک برای روایت اتفاقات استفاده کرده است.

در جلد اول این مجموعه، او نود پاره ی مختلف از تاریخ فوتبال -از دوران باستان تا به امروز- را انتخاب کرده و در جلد دوم هم به سراغ زندگی مشاهیر فوتبال رفته است. تازگی نگاه اسکوایرز و شوخی های تیز و جاندارش با همه ی اتفاقات فوتبالی و پرداختن به حاشیه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این ورزش پرطرفدار، این مجموعه را برای هر مخاطبی -چه فوتبالی و چه غیر فوتبالی- خواندنی کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط