loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بیانات رهبر معظّم انقلاب از ویژگی های مؤمن انقلابی در کتاب " انقلابی تراز"

انتشارات مرتبط : زاد اندیشه

نویسندگان مرتبط : سعید صلح میرزایی

کتاب "انقلابی تراز" نوشته سعید صلح میرزایی به چاپ دوم رسید.

سه‌شنبه 7 اسفند 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری رخ، مقارن با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ دو واژه وارد اصطلاحات سیاسی ملّت قهرمان ایران شد: انقلابی و ضدّ انقلاب. بر این اساس بود که دو جریان در کنار هم شکل گرفت و با گذشت زمان و با تبیین معارف انقلاب و همچنین افشا شدن حقیقت ضدّ انقلاب برای مردم، این جریان به محاق رفت. نیروهای انقلابی برای تحقّق آرمان های اسلام و انقلاب در عرصه های مختلفی همچون جهاد سازندگی، مبارزه با ضدّ انقلاب جدایی طلب، مقابله با تروریسم ضدّ مردم، مقاومت در دوران دفاع مقدّس، سازندگی و تلاش در عرصه های فرهنگی و سیاسی و بین المللی وارد شدند و انصافاً در همه این عرصه ها هرجا به ویژگی های انقلابی پایبند بودیم، رشد کردیم و از موانع گذشتیم و به اهداف دست یافتیم.

با گذشت زمان، در سالهای اخیر احساس گردید که رویکردهای انقلابی کم رنگ شده است و از سویی دیگر برخوردهایی با نیروهای انقلابی با زدن برچسب تندرو و افراطی انجام شد. شاید به این دلیل است که مشاهده می شود رهبر انقلاب اسلامی بر گفتمان انقلابیگری تأکید می کنند. نمونه هایی از این تأکیدات را در دیدارهایی با علما و حوزویان، خبرگان رهبری، نیروهای مسلّح، دانشگاهیان و دیگر اقشار در سالهای اخیر می بینیم.

هدف کتاب «انقلابی تراز» کمک به مخاطبان محترم است تا بتوانند به صورت اجمالی با ویژگی های مؤمن انقلابی آشنا شوند. این کتاب از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی تألیف شده است.

مطالب کتاب به دو بخش کلّی باورها و رفتارها تقسیم می شود. مؤمن انقلابی به باورهایی معتقد است که آن باورها، اساس فکری او را تشکیل می دهد. این باورها را به دو فصل کلّی تقسیم شده است: باورهای اعتقادی که بیشتر صبغه دینی دارد و باورها و شناخت های انقلابی. مجموع باورها و شناخت ها به ۱۸ عنوان می رسد.

بخش رفتارها هم به توصیف ویژگی های کنشی و رفتاری انقلابی تراز مربوط است که در چهار فصلِ رفتارهای دینی و اخلاقی، رفتارهای انقلابی، رفتارهای اجتماعی و رفتارهای خدماتی و اقتصادی سامان دهی شده است. عناوین این بخش نیز به ۵۰ عنوان رسیده است.

هر کس خودش را باید با این ویژگی ها بسنجد، هرقدر که این ویژگی ها بیشتر در او بود، به حدّ اعلی نزدیک شده است. البتّه همه این ویژگی ها از وزن یکسانی برخوردار نیستند و برخی مهم تر است.

جهت تبرّک در ابتدای بیانات مربوط به هر ویژگی یک آیه یا روایت مرتبط و همچنین برای تکمیل فایده بیانی کوتاه از حضرت امام خمینی (قدّس سرّه) که قافله سالار انقلابیون است، درج شده است.

اگرچه که کتاب در موضوع انقلابی تهیّه شده است امّا می توان آن را به نوعی یک فرهنگ مختصر از منظومه فکری رهبر معظّم انقلاب درباره ۶۸ عنوان دانست. در انتخاب فیش ها، تلاش شده است که به گزینی رعایت شود.

گروه هدف این کتاب در درجه اوّل جوانان و نوجوانان هستند، بویژه بسیجیان، دانشجویان، طلّاب و بعد از آنان، ائمّه جمعه، جماعت، اساتید حوزه، روحانیّون و خطبا، مسئولان و پدرها و مادرها هستند که نقش هدایتگری نسل جوان را برعهده دارند.

برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا اینجا را کلیک کنید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط