loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شرح موشک های ایرانی و آرزوی رسیدن به اوج در کتاب خط مقدم

انتشارات مرتبط : شهید کاظمی

نویسندگان مرتبط : فائضه غفارحدادی

چاپ دوم کتاب «خط مقدم» روایت داستانی و مستند از تشکیل یگان موشکی در ایران با محوریت زندگی شهید حسن طهرانی مقدم در کمتر از یک ماه توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

چهارشنبه 22 اسفند 1397

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، چاپ دوم کتاب «خط مقدم» روایت داستانی و مستند از تشکیل یگان موشکی در ایران با محوریت زندگی شهید حسن طهرانی مقدم در کمتر از یک ماه توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

این کتاب برشی است مستند از میانه خط زندگی حسن طهرانی مقدم. به دور از تخیل و رویاپردازی های نویسندگی. از مرداد سال ۶۳ تا دی ماه سال ۶۵. مقطعی که اتفاقا پر است از حادثه و موانع پیچیده. پر از "نمی توانی"ها و "دیگرنمی شود"ها. پر از جمله "اینجا دیگر آخر خط است."

در مقدمه کتاب می خوانیم؛ اولین گام های پژوهشی مان را پیش از انتشار این کتاب در سال ۱۳۸۴ و با تشویق و حمایت های سردار شهید حسن طهرانی مقدم برداشتیم. آن زمان هدفمان جمع آوری خاطرات و مستندات دوران دفاع موشکی بود.

سردار طهرانی مقدم در آن ایام فرماندهی موشکی نیروی هوایی سپاه را عهده دار بودند و این برایمان موجب دلگرمی بود. در ابتدای کار، شیوه پژوهشی ما بررسی تاریخی بازنگرانه بود و بنابراین می بایست به افرادی که در آن مقطع و در آن واقعه تاریخی حضور داشتند مراجعه می کردیم و با آن ها مصاحبه انجام می دادیم؛ اما در همان ابتدا با مشکلات بسیاری مواجه شدیم.

سردار طهرانی مقدم در مصاحبه، بیش از آن که از خود بگویند از یاران شهیدشان گفته بودند و علاقه مند بودند که زحمات رزمندگان گمنام یگان موشکی در تاریخ ثبت و ضبط شود و به این حقیر تاکید می کردند که این شهدا را برای مردم الگو کن و این کار مرا سخت می کرد.

چند ماه بعد پیگیر گرفتنِ وقت مجدد برای مصاحبه بودیم که در حادثه انفجار ۲۱ آبان ۱۳۹۰ شهید حسن مقدم به آرزوی دیرینه شان یعنی شهادت نایل شدند و ما را داغ دار کردند و کار سخت تر شده...

از یک طرف حسن آقا به یاران شهیدش پیوسته بود و می خواستیم برایش بنویسیم، و از طرف دیگر به مسئولیتی که بر گردنم گذاشته بود فکر می کردم و نمی توانستم آن کار را ناتمام بگذارم. لذا تصمیم گرفتیم در اولین قدم با ادامه همان مسیر، شهید مقدم را هم به همراه یارانش به جامعه معرفی کنیم.

برای نگارش این کتاب با بیش از پنجاه نفر مصاحبه های عمیق و مفصلی صورت گرفت. در مواردی برای تکمیل و رفع تناقضات و ابهامات، مصاحبه با برخی افراد بیش از ۲۰ بار تکرار شد.

این کتاب همزمان با ایام چهل سالگی انقلاب اسلامی در قطع رقعی و به قلم فائزه غفار حدادی و به کوشش محمد حسین پیکانی به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا، اینجا را کلیک کنید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط