loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتابهای تازه دکتر کوشکی

نویسندگان مرتبط : محمدصادق کوشکی

مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و کارشناس حوزه سیاست، کتابی در بررسی ابعاد گوناگون شخصیت امام خمینی(ره) در دست تالیف دارد که عنوان احتمالی آن «در آیینه مهتاب» است. نویسنده این اثر معتقد است که این کتاب بازشناسی اندیشه‌های رهبر انقلاب با زبان و ادبیات نسل جدید به شمار می‌آید.

یکشنبه 14 شهریور 1389

محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان داشت: این کتاب می‌کوشد اندیشه امام راحل را به عنوان متفکر حوزه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی و روابط بین‌الملل در قالب 15 مقاله که هریک بخشی از این کتاب را تشکیل می‌دهد، به نسل جوان معرفی کند.

وی عموم جوانان دانشگاهی که تمایل دارند با نگاه امروز با حضرت امام خمینی(ره) آشنا شوند و حضور امام راحل را درک نکرده‌اند، از مخاطبان اصلی این نوشتار خواند و گفت: دانشجویان حوزه علوم انسانی، تاریخ سیاسی و جامعه‌شناسی، دانشجویان رشته‌های میان رشته‌ای و ... می‌توانند برای آشنایی با هدف انقلاب اسلامی به مطالعه این کتاب بپردازند.

دکتر کوشکی در پاسخ به این پرسش که «آیا این کتاب می‌تواند در شمار دروس دانشگاهی تدریس شود؟» تصریح کرد: در تدوین این اثر کوشیدم به روشی آزاد، فارغ از الگوهای درسی و قالب متون کلاسیک دانشگاهی، به موضوع تبیین اندیشه‌های امام راحل در ابعاد گوناگون بپردازم. این کتاب لحنی خشک و کلاسیک ندارد و برای عمومی علاقه‌مندان نوشته شده است.

پژوهشگر و مدرس علوم سیاسی درباره تفاوت این اثر با سایر کتاب‌هایی که در این موضوع به رشته تحریر در آمده‌اند، بیان کرد: در حوزه بازشناسی اندیشه امام خمینی(ره) کاری جدی انجام نشده است و اغلب به مونتاژ سخنان ایشان پرداخته‌اند که شاید لازمه آن دوره زمانی بوده است، اما استفاده از این روش امروزه برای نسل جوان دیگر پاسخگو نیست. باید با توجه به ادبیات و نیازهای نسل جوان به بازشناسی اندیشه‌های این متفکر سیاسی پرداخت، چرا که شاید نسل جوان امروز به طور مستقیم در برقراری ارتباط با ادبیات امام راحل موفق نباشند.

نویسنده کتاب «تبار ترور؛ مروری بر تاریخچه و کارنامه تروریستی سازمان مجاهدین خلق» با اشاره به این که این کتاب اندیشه‌های امام راحل در عرصه‌های مختلف را بررسی می‌کند تا مخاطب سبد اطلاعاتی در دسترس داشته باشد، اظهار کرد: بیش از سه ماه از آغاز پژوهش بر این اثر می‌گذرد و پیش‌بینی می‌شود تالیف آن اواسط مهر ماه پایان یابد.

دکتر محمدصادق کوشکی، استاد دانشگاه و کارشناس مسایل سیاسی و بین‌المللی و عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر است که به تازگی کتاب «جستاری در سیاست مطلوب قرآن کریم» او از زیر چاپ خارج شده است.
گفتنی است کتابهای تبار ترور و برگی از باغ دکتر کوشکی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط