loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تأکید سعید قاسمی بر سازماندهی هسته های مقاومت

امروز پتانسیل های زیادی در جهان اسلام وجود دارد. اما به دلیل اینکه تشکیلات نداریم به صورت جزای از هم دور افتاده ایم. میان فعالین مسلمان ایران با اندونزی با کشمیر، با پاکستان و بسیاری دیگر از نقاط جهان فاصله افتاده است و همه به مانند یک جزیره عمل می کنیم.

سه‌شنبه 16 شهریور 1389

سردار حاج "سعید قاسمی" در برنامه زنده تلویزیونی «راز» با اشاره به سابقه طولانی فتنه گری های صهیونیست ها در جهان گفت: سال هاست که پشت سر هر فتنه ای که در جهان اتفاق می افتد ردپای آنها دیده می شود، بطوریکه امروز حتی در کردستان عراق ماموران اسرائیلی و آمریکایی به راحتی فعالیت می کنند.
 
به گزارش عدالتخانه، وی با توصیف وضعیت منطقه افزود: امروز اگر مسلمانان جهان به دنبال یک عمل به موقع و قاطع نباشند، باید هر روز جنازه جمع کنیم چرا که دشمن دست نخواهد کشید و هر روز به نحوی به ما ضربه خواهد زد.

قاسمی سازماندهی گروه های غیر دولتی و به تعبیر امام خمینی(ره) "هسته های مقاومت" به عنوان یک استراتژی پیشنهاد کرد و گفت: ما می دانیم که چنین گروه هایی که در ایران به نام NGO معرفی شدند کارآیی بالایی دارند، ما کارآیی های منفی این گروه ها را در داخل ایران و در دوران فتنه گری های اخیر دیدیم. امروز پتانسیل های زیادی در جهان اسلام وجود دارد. اما به دلیل اینکه تشکیلات نداریم به صورت جزای از هم دور افتاده ایم. میان فعالین مسلمان ایران با اندونزی با کشمیر، با پاکستان و بسیاری دیگر از نقاط جهان فاصله افتاده است و همه به مانند یک جزیره عمل می کنیم.

سعید قاسمی در پاسخ سوال نادر طالب زاده مجری و کارشناس برنامه که از وی پرسید "به نظر شما آیا وظیفه آگاهی بخشی و دادن بنیه اطلاعاتی به مردم از کارهایی نیست که رسانه های ما می بایستی انجام می دادند؟"، گفت: همین امروز در خبر تلویزیون سه خبر و به فاصله کمی از هم پخش شد. اول خبر راهپیمایی روز قدس در ایران و جهان، دوم خبر شهادت مردم در پاکستان در این راهپیمایی در اثر بمب گذاری در مسیر راهپیمایان و سومی و با فاصله کم خبر پخت همبرگر 50 کیلو گرمی در صربستان، صربستانی که هنوز مردم ایران آنها را با جنایت در بوسنی و هرزگوین و نسل کشی در این کشور اسلامی به یاد می آورند.
 
این فعال فرهنگی در ادامه با اشاره اینکه بی توجهی نسبت به گسترش نگاه حضرت امام و استراتژی انقلاب اسلامی باعث شده است که مشکلات فراوانی برای ما پیش بیاید، افزود: اینکه امروز جوان ما سوال می کند که چرا شما باید به فلسطین و لبنان کمک کنید در حالی که ما خودمان بسیار مشکل داریم از همین رو است. چرا؟ برای اینکه [در رسانه ها و سیستم آموزشی ما] به او نگفته ایم که این انقلاب اساسش بر این بود که نگاه ناسیونالیستی کنار گذاشته شود و ما در هر جایی از عالم که ندای یا للمسلمین بلند شد به کمک او بشتابیم.

سردار قاسمی گفت: این که ما از لبنان و فلسطین حمایت می کنیم در حقیقت داریم از کسانی حمایت می کنیم که خط مقدم انقلاب را حفظ کرده اند و خط تماس ما با صهیونیست ها را حفظ کرده اند. بله! صحبت های امام را از در و دیوار پاک می کنیم و آن وقت برای جوان ما [در این خلاء] سوال ایجاد می شود.

وی ضمن برشمردن محدودیت های فعالیت گروه های مردمی توضیح داد: تشکیل چنین گروه هایی بدون حمایت ممکن نیست و در چنین فضایی هر بخش دولتی نیز که حمایت می کند توقع دارد که این گروه ها منویات و محدودیت های بخش های دولتی را در نظر بگیرند.

سعید قاسمی سپس به برخی از تفاوت نگرش ها اشاره کرد و گفت: وقتی امام از "حسنی مبارک" با عنوان "حسنی نامبارک" یاد می کند [و این در تفکر انقلابی ما نقش بسته است] شما [مسئولین رسمی] نباید توقع داشته باشید که اگر شما می خواهید روابطتان را با دولت مصر ترمیم کنید جوانان انقلابی نیز یک شبه سخنان امام را فراموش کنند. انتظار نداشته باشید که عبدالله اردنی با آن سوابق خودش در رابطه با صهیونیست ها و پدرش در همکاری با شاه و استکبار، را بغل کنید و این اتفاق[در میان انقلابیون] مقبول بیفتد. نمی توانید به یکباره تاریخ را پاک کنید. راهکارهای دولتی روش خودش را دارد و راهکارهای مردمی و انقلاب روش خودش را.

برنامه «راز» از برنامه های جریان ساز صدا وسیما است که در ساعات پایانی شب در ماه رمضان و از شبکه چهار سیما پخش می شود با این حال توانسته مخاطبان موثر و فراوانی را به خود اختصاص داده و محتوای آن مورد توجه نخبگان فرهنگی کشور و طیف های مختلف مردم قرار گرفته است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط