loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

برنامه «راز»؛ حتماً ببینید

خوبیِ «راز» این است که از پرداختن به حاشیه پرهیز داشته و تنها می‌کوشد به متن بپردازد. ضمن اینکه تعارفات مرسوم در برخی برنامه‌های مشابه هم کمتر در این برنامه دیده شده و از همه مهمتر مهمانانی که قدم به برنامه می‌گذارند جزو موجه‌ترین فعالان حیطه خویش هستند.

چهارشنبه 17 شهریور 1389

تقریبا از ابتدای آغاز به کار تلویزیون، برنامه‌های گفتگومحور یا آن طور که فرنگی‌ها می‌گویند تاک شوها همواره یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های شبکه‌های مختلف تلویزیونی در سراسر دنیا بوده‌اند. برنامه‌هایی که غالبا به صورت زنده تولید می‌شوند و مخاطب این فرصت را می‌یابد که حین تماشای برنامه بدون کوچکترین قطع یا سانسوری با ایده‌های گردانندگان و البته مهمانان برنامه آشنا شود.

سیمای جمهوری اسلامی هم طی چند سال اخیر تلاش زیادی را در جهت ساخت برنامه‌های گفتگومحور جذاب و چالشی انجام داده که این مساله به تولید آثاری نظیر «نود»، «دو قدم مانده به صبح» و «هفت» منجر شده است.

 از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال هم برنامه‌ای با عنوان «راز» هر شب از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود که هرچند زمان پخش آن یعنی حوالی 11 شب، اندکی دیر به نظر می‌رسد اما با این وجود خیلی خوب توانسته توجه مخاطبانی از قشر فرهیخته و به خصوص جامعه دانشگاهی ایران را به خود جلب کند.

روال اجرای برنامه بدین شکل است که هر شب در آن پیرامون یکی از مفاهیم آخر‌الزمانی که در آثار سینمایی هالیوود به آنها پرداخته شده، بحث شده و کارشناسان مهمان در این بحث و بررسی‌های گفتاری به مجری برنامه یعنی نادر طالب‌زاده یاری می‌رسانند.

اتفاقا وی‍ژگی اصلی «راز» هم همین حضور مهمانان است؛ مهمانانی که سعی می‌کنند نظرات صریح خود را پیرامون یک مفهوم خاص ارائه داده و حتی به راحتی درباره علایق هنری شخصی خویش هم سخن گویند یعنی درست شبیه جلسات پرسش و پاسخی که در نشست‌های مختلف هنری اجرا می‌شود.

ویژگی دیگر برنامه «راز» آن است که مجری آن قصد ندارد نظرات انتقادی خود را پیرامون یک اثر سینمایی خاص ارائه دهد بلکه تمام تلاش در این جهت صورت گرفته که راجع به نوع نگاه سازنده اثر پیرامون یک موضوع خاص صحبت شود.

تسلط مجری برنامه بر اجرا و در عین حال مفهومی که بنا است درباره آن صحبت شود، «راز» را به یکی از بهترین برنامه‌های گفتگومحور تمام ادوار تلویزیون ایران تبدیل کرده. خوبیِ «راز» این است که از پرداختن به حاشیه پرهیز داشته و تنها می‌کوشد به متن بپردازد. ضمن اینکه تعارفات مرسوم در برخی برنامه‌های مشابه هم کمتر در این برنامه دیده شده و از همه مهمتر مهمانانی که قدم به برنامه می‌گذارند جزو موجه‌ترین فعالان حیطه خویش هستند.

 

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط