loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

یکی از این روزها به بلوغ رسیدم

کتاب «یکی از این روزها به بلوغ رسیدم» در برگیرنده یادداشت‌های محمود نجیمی از 6 عملیات در جبهه‌های دفاع مقدس، توسط سوره مهر منتشر شد.



پنجشنبه 18 شهریور 1389

به گزارش انتشارات سوره مهر، محمود نجیمی گفت: این کتاب در واقع یادداشت‌های روزانه بنده در طول 2350 روز در جبهه است که این یادداشت‌ها حدود 800 تا 900 صفحه بوده و این اثر تنها بخش‌هایی از این خاطرات آمده است.
وی ادامه داد: سال 1360 و در سن 13 سالگی وارد جبهه شوش دانیال شدم و در هر فرصت، تمام اتفاقات دفاع مقدس را با جزییات یادداشت می‌کردم که بعد برای اینکه خاطرات کامل شود تمام اسناد مربوط به آن عملیات‌ها و رویدادها را جمع آوری کردم که در پاورقی این کتاب آمده است.
این رزمنده درباره محتوای این کتاب اظهار داشت: در این کتاب به عملیات‌هایی مانند فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر مقدماتی، بدر و والفجر 8 پرداخته شده که البته مثلا در مورد عملیات محرم کامل نیست و در واقع چکیده‌ای از جنگ پرداخته شده است.
وی ادامه داد: در این کتاب به دلیل برخی مسائل هیچ اشاره‌ای به عملیات کربلای 4 نکردم، چون آن زمان آوردن برخی مطالب امکان نداشت. البته قصد دارم این کتاب را با 800 صفحه خاطرات به اضافه اسناد و مدارک این دوران در 10 جلد کتاب 170 تا 180 صفحه‌ای منتشر کنم که تاکنون 2 جلد از این کتاب‌ها آماده و اسناد و مدارک آن را هم جمع کردم که قرار است با مشورت مرتضی سرهنگی و در صورتی قبول وی، از حجم خاطرات کم نشود و آنها را در اختیار دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری می‌گذارم.
وی در مورد عنوان این مجموعه کتاب‌ها هم گفت: عنوانی که برای این مجموعه انتخاب کرده‌ام 2350 روز در جنگ است و دلیل انتخاب آن هم این است که من حدود 78 ماه یا 2350 روز سابقه جبهه دارم و در 16 عملیات که برخی از اینها در چند مر حله صورت گرفت، حضور داشتم.
نجیمی درباره ویرستاری کتاب «یکی از این روزها به بلوغ رسیدم» هم گفت: مهدی عقابی این یادداشت‌ها و نوشته‌ها را تدوین و به زبان اول شخص ویرایش کرده است.
کتاب «یکی از این روزها به بلوغ رسیدم» تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که در 305 صفحه، قطع رقعی و در تیراژ 2 هزار و 500 نسخه و با قیمت 4 هزار و 500 تومان توسط سوره مهر روانه بازار شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط