loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انقلاب فرهنگی در بیان رهبری

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

جلد سوم "گل برگ امین" با محتوای مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درباره فرهنگ با شمارگان 5000 نسخه و در 196 صفحه از سوی انتشارات نگین سبز منتشر شد.

یکشنبه 21 شهریور 1389

کتاب انقلاب فرهنگی از مجموعه 6 گانه گل برگ امین که به بیانات رهبر معظم انقلاب را در حوزه های مختلف فرهنگ پرداخته است اختصاص دارد و در فصول 14 گانه این کتاب مقوله های مختلف از فرهنگ را در بیانات رهبر معظم انقلاب بازگو می کند.

 فصل اول کتاب به پایه های فرهنگی، فصل دوم به فرهنگ عمومی، فصل سوم به باشگاه فرهنگی، فصل چهارم به احیا فرهنگی، فصل پنجم به تبادل فرهنگی، فصل ششم به قدرت فرهنگی فصل هفتم به فرهنگ سازی و شورای فرهنگی، فصل هشتم به مقوله مسئولین و فرهنگ سازی، فصل نهم به شناخت مسائل فرهنگی، فصل دهم به استقلال فرهنگی، فصل یازدهم به امور فرهنگی، فصل دوازدهم به ابعاد فرهنگی، فصل سیزدهم به قدرت فرهنگی و سیاسی و نهایتا فصل چهاردهم به مقوله روابط فرهنگی با ملل اختصاص دارد.

 

محمد توکلی گردآورنده و تنظیم کننده این کتاب در مقدمه آن آورده است: مجموعه شش جلدی گل برگ امین پژوهشی فرهنگی در حوزه شناخت زیرساختهای استراتژیک و راهبردی فرهنگ که برگرفته از مباحث رهبر مهظم انقلاب اسلامی می باشد همان سلولهای بنیادین فرهنگ است. در این اثر هر برگی به مبحثی اشاره دارد و به این منظور تهیه شده که سرمشق و مرجعی مناسب برای تشکیلات و حوزه های فرهنگی کشور قرار گیرد.

وی می افزاید: هدف این پژوهش توجه به مباحث فرهنگی و به ویژه آشنایی با مفاهیم و دیدگاههای فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، خاصه آن که رهبری انقلاب هم مروج مفاهیم اصیل فرهنگ اسلامی بوده و هم اینکه در تبیین فرهنگ انقلاب اسلامی، تمامی راهبردهای موجود را بیان داشته اند. نکته مهمتر و حائز اهمیت مسئله رفع مظلومیت فرهنگی کشور است که بی شک جایگاه ویژه ای در نقشه جامع علمی کشور دارد و رهبری انقلاب به مدت دو دهه در صدد احیا آن است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط