loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب کوشکی: «جستاری در سیاست مطلوب قرآن کریم»

نویسندگان مرتبط : محمدصادق کوشکی

دانش‌آموخته مقطع دکترای اندیشه سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از انتشار آخرین اثرش با عنوان «جستاری در سیاست مطلوب قرآن کریم» خبر داد که با نگاهی تخصصی به تولید ادبیات در عرصه اندیشه سیاسی اسلام می‌پردازد.



دوشنبه 22 شهریور 1389

محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب عنوان داشت: این کتاب با نگاهی تخصصی، تولید ادبیات در حوزه اندیشه سیاسی اسلامی را بر اساس متون قرآنی و دیدگاه‌های بومی می‌کاود.

وی افزود: این اثر علاوه بر آن که می‌تواند برای وحدت عامه جامعه در راستای آشنایی با اندیشه سیاسی اسلام گام بردارد، می‌کوشد تغذیه فکری مناسبی را برای دانشجویان علوم سیاسی در مقطع کارشناسی ارشد فراهم آورد.

مدرس و نظریه‌پرداز مسایل سیاسی با اشاره به این که پژوهش این اثر حدود چهار سال زمان برده است، گفت: متن این کتاب بر اساس قرآن کریم است و تولیدی بومی به شمار می‌آید.

دکتر کوشکی درباره انگیزه تالیف این کتاب و رویکردهای خاصی که در نگارش آن مدنظر داشته است، بیان داشت: در حوزه متون پژوهشی علوم اسلامی به ویژه حوزه علوم سیاسی با فقر شدیدی مواجهیم و برای حرکت جامعه بر اساس اهداف انقلاب اسلامی، باید تولید کننده علوم انسانی و پاسخگوی نیازهای این عرصه باشیم. منابع ما باید بومی شوند تا بتوانیم دانشجویانی با نگرش اسلامی ـ انقلابی و ایرانی تربیت کنیم.


مدیر گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و نویسنده کتاب «تبار ترور؛ مروری بر تاریخچه و کارنامه تروریستی سازمان مجاهدین خلق» ادامه داد: با توجه به این که چنین خلائی را در سال‌های تدریس در دانشگاه احساس کردم، کوشیدم بر پایه نگاه قرآنی که کلاسیک‌ترین نگاه اسلامی و مورد پذیرش و اعتماد تمام مسلمانان جهان است، مباحث این کتاب را تدوین کنم و تصویری از سیاست مطلوب قرآن کریم ارایه دهم.

این کتاب با نظر به مهجوریت قرآن کریم در عرصه‌های علوم انسانی جامعه و نیاز مبرم جامعه بشری به رهنمودها و تعلیم‌های برآمده از قرآن و لزوم تولید علوم مبتنی بر قرآن کریم برای پاسخگویی به نیازهای دانشجویان و دانش پژوهان رشته‌های علوم سیاسی و اجتماعی به رشته تحریر در آمده است.

این کتاب هفت فصل دارد. مقدمه و طرح تحقیق، سیاست در قرآن کریم، مظاهر سیاست مطلوب در قرآن، تقوا، کرامت انسانی، محوریت تکامل و کارآمدی عنوان فصل‌های کتاب‌اند.

انتشارات عابد کتاب «سیاست مطلوب قرآن کریم» را در شمارگان 2000 نسخه، ۱۶۷ صفحه و بهای ۲۵۰0۰ ریال منتشر کرده است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط