loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هفدهمین چاپ یک اثر داستانی برای نوجوانان

انتشارات مرتبط : سوره مهر

نویسندگان مرتبط : اسماعیل الله دادی

«مهمان هایی با کفش های لنگه به لنگه» داستانک هایی برای نوجوانان است، که به قلم محمد گودرزی و اسماعیل الله دادی به انتشار رسیده است. هفدهمین چاپ این اثر توسط سوره مهر منتشر شده است.

چهارشنبه 21 فروردین 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، گودرزی یکی از نویسندگان این اثر درباره داستان ها گفت: مضمون داستان ها نگاهی اجتماعی به زندگی جانبازان جنگ تحمیلی دارد، که به صورت داستان برای نوجوانان به رشته تحریر درآمده است.

وی ادامه داد: بیشتر جانبازان ما در زندگی های امروزی حضور فعالی دارند لذا سعی کردیم به صورت غیر مستقیم و با شیوه داستانی نوجوانان را با زندگی اجتماعی جانبازان آشنا کنیم.

گودرزی درباره شیوه نگارش این اثر اظهار داشت: از آن جایی که بنده معلم هستم احساس می کنم نوجوانان با داستان های کوتاه و طنز ارتباط بهتری برقرار می کنند لذا در این داستان ها سعی شده است که از تم طنز استفاده و در عین حال با داستان های کوتاه که مورد علاقه این گروه سنی است، نظر نوجوان را به این مجموعه داستانی جلب کنم.

این نویسنده همچنین اشاره ای به همکاری با اسماعیل الله دادی برای نوشتن داستان ها کرد و افزود: درطرح اولیه، این اثر را با همکاری دوست خوبم آقای الله دادی پایه ریزی کردیم در ادامه و در مراحل بعد در یک بازه زمانی هر دو ما صورت جداگانه به نگارش داستان ها اقدام کردیم که در نهایت از این مجموعه داستان ها با همفکری هم تعدادی از آنها انتخاب و پالایش شدند که برای یک دستی نثر داستان ها تمامی آنها توسط بنده بازنویسی شدند.

در یکی از داستان های کتاب اینگونه آمده است:

بابا آمده بود مدرسه رضایت نامه امضا کند تا من به اردوی کشوری بروم. آقای مدیر، رضایت نامه را پر کرد و به بابا گفت: «لطفاً امضا و انگشت».

من رضایت نامه را گرفتم و امضا کردم. انگشتم را هم جوهری کردم و زدم پای رضایت نامه. آقای مدیر که خیلی تعجّب کرده بود، به بابا گفت: «چرا خودت انگشت نمی زنی؟»

قبل از این که بابا حرفی بزند، من انگشت جوهری ام را به آقای مدیر نشان دادم و گفتم: «آخه من انگشت بابا هستم».

بابا هم بلافاصله دستش را که از مچ قطع شده بود، از توی آستینش در آورد و به آقای مدیر نشان داد. آقای مدیر، سرش را تکان داد و گفت: «اشکالی نداره. با اون یکی دستت انگشت بزن».

بابا آن یکی دستش را هم که مصنوعی بود، به آقای مدیر نشان داد. آقای مدیر از روی صندلی اش بلند شد، خندید و به من گفت: «حق با توست. همه ی بچه ها، عصای دست باباشون می شن. تو انگشتِ دست بابات هستی».
برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا اینجا را کلیک کنید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط