loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تولد «یحیی» در عصر بی کتابی/ پنجمین مجموعه شعر برقعی رونمایی شد

انتشارات مرتبط : فصل پنجم

نویسندگان مرتبط : سید حمیدرضا برقعی

هادی جانفدا، شاعر گفت: ما طی چند سال اخیر در حوزه اهل بیت (ع) شاید ۱۰ مجموعه مستقل نداشته باشیم اما تولد «یحیی» در این بی کتابی اتفاق مبارکی است.

پنجشنبه 29 فروردین 1398


به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از پنجمین مجموعه شعر سیدحمیدرضا برقعی با عنوان «یحیی» عصر روز سه شنبه ۲۷ فروردین با حضور شاعران برگزار شد.

براساس این گزارش، محمدعلی مجاهدی، حجت الاسلام جواد محمدزمانی، سیدجواد شرافت، حنیف طاهری و جمعی از شاعران و ذاکران در این مراسم حضور داشتند.
محمدعلی مجاهدی در این مراسم اظهار داشت: خدا را شکر که امروز باز هم در محفلی افتخار حضور دارم که در آن اثر جدیدی از سیدحمیدرضا برقعی رونمایی می شود و با تورقی که در کتاب داشتم، می توانم بگویم نسبت به سایر آثار وزین و متین تر و مسیر تکاملی شعر ایشان را در این اثر شاهد هستیم.

به گفته وی، خط فکری برقعی یک خط مشی مشخص است و در ادامه آن تفکر ولایی در آثار برقعی مشهود است.

مجاهدی بخش دیگری از سخنان خود را به شعر آیینی تخصیص داد و گفت: قلمرو شعر آیینی بسیار پر رمز و راز و با قلمرو مطلق شعر فارسی متفاوت است. ما در شعر آیینی با مقوله های بسیاری سروکار داریم؛ همچون توحید، اخلاق، معرفت، عرفان و... به طور کلی جنبه های بیداری و رهایی اجتماعی و در نهایت شعر ولایی. ما در آثار برقعی این قطعه از پازل شعر آیینی را بیشتر می بینیم که دلربایی می کند. البته او آثار خوب اجتماعی هم دارد، اما در شعر ولایی انصافاً آثارش با مجموعه های قبلی متمایز بوده و رشد و تکامل در آن مشخص است.

وی افزود: امیدوارم در ادامه این مسیر قدسی نفحات عیسوی ائمه معصومین بیش از گذشته مددکار ایشان باشد. زیرا شعر آیینی خصوصاً شعر ولایی ما ارزشمند است.
حجت الاسلام جواد محمدزمانی در این مراسم اظهار داشت: یکی از بهترین شاعران جوان روزگار ما در عرصه شعر آیینی و غیر آیینی سیدحمیدرضا برقعی است و در عرصه های رشد شعر طی سال های مختلف از قبیل کنگره ها، محافل و فعالیت در انجمن ها همچنین جلسات پنجره طی سال های مختلف فعال بوده که این ها بخشی از کارنامه درخشان او است.

محمد میرزایی از شاعران جوان کشورمان در ادامه به شعرخوانی پرداخت.

پرویز بیگی حبیب آبادی، مدیر انتشارات فصل پنجم در این مراسم اظهار داشت: پنج مجموعه از اشعار حمیدرضا برقعی منتشر شده که هر پنج مجموعه از سوی فصل پنجم روانه بازار کتاب شدند. ما در تلاش هستیم که پنج مجموعه در یک قاب با عنوان «پنجره مجال» انتشار یابد. اما نمی دانم این اثر به نمایشگاه کتاب می رسد یا نه. هرچند انتشار این آثار از سوی انتشارات ما توفیقی محسوب می شود.

وی در پایان سخنان خود به چاپ ۸۱۰ مجموعه طی ۱۰ سال از سوی فصل پنجم اشاره کرد که تماماً در حوزه شعر بوده است و گفت: انتشار این میزان اثر در حوزه شعر کار سنگینی است و البته از سوی دیگر هم طی این ۱۰ سال که کار را شروع کردم کمتر شعر می گویم.

هادی جانفدا نیز در این مراسم گفت: چند وقت پیش با یکی از مسئولین فرهنگی کشور صحبت می کردم؛ بر این مبنا که طی چند سال اخیر ما در حوزه اهل بیت (ع) شاید ۱۰ مجموعه مستقل نداشته باشیم اما تولد «یحیی» در این بی کتابی اتفاق مبارکی است.

اسماعیل آذر نیز در جملاتی کوتاه گفت: آقای برقعی بسیار فعال است و همواره به سمت جلو حرکت می کند.
قاسم صرافان از شاعران کشور به شعرخوانی پرداخت و در ادامه نجم الدین شریعتی از مجریان رسانه ملی در این مراسم گفت: من حمیدرضا برقعی را همیشه ستوده ام؛ به خاطر معرفتی که پشت اشعارش نهفته است. اشعار او قصه مفصلی است که مستند به آیات و روایات است تولید «یحیی» را به او تبریک می گویم و امیدوارم جزو آثار بی بدیل معاصر باشد.

وی ادامه داد: من همیشه ابتدای هر برنامه «سمت خدا» سعی می کنم از سروده های شاعران را بخوانم؛ چرا که فکر می کنم شعر در رسانه مهجور است و شعر رسالتی دارد که ما از آن غافلیم

حنیف طاهری از مدیحه سرایان کشورمان نیز یکی از اشعار حمیدرضا برقعی را که درباره حضرت علی اکبر (ع) است، اجرا کرد.

حمیدرضا برقعی شاعر مجموعه «یحیی» نیز در پایان مراسم اظهار داشت: اشعاری که در این مجموعه چاپ شده منهای سه یا چهار شعر تماماً اشعاری هستند که بارها در فضای مجازی آنها را شنیده اید. اما لطف این کتاب این است که همه اشعار را در یک مجموعه می بینید. حتماً نواقصی دارد که اگر ایرادی باشد در چاپ های آتی تصحیح خواهد شد.

وی در پایان این مراسم سه شعر از تازه ترین سروده های مجموعه خود را برای حاضران خواند.

برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا اینجا را کلیک کنید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط