loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ دوم کتاب «گفت وگو نویسی»

انتشارات مرتبط : سوره مهر

کتاب «گفت وگو نویسی»؛ فنون و تمرین هایی برای نوشتن گفت وگو های قوی نوشته گلوریا کمپتون با ترجمه فهیمه محمد سمسار که به اصول پانزده گانه گفت وگو نویسی در داستان می پردازد به چاپ دوم رسید.

سه‌شنبه 3 اردیبهشت 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، کتاب «گفت وگونویسی»؛ فنون و تمرین هایی برای نوشتن گفت وگو های قوی» نوشته گلوریا کمپتون با ترجمه فهیمه محمد سمسار به اصول پانزده گانه گفت وگونویسی از منظر نویسنده کتاب می پردازد که در آن با کمک مثال هایی از ادبیات جهان، این مسئله برای مخاطب توضیح داده می شود.

برای خیلی از نویسندگان، گفت وگونویسی در داستان از سخت ترین بخش های کار نویسندگی است که معمولاً آنها را دچار وسواس می کند تا بارها دیالوگ هایی را که از زبان شخصیت های داستانی خود بیان می کنند با خود زمزمه کنند و موقعی که به بافت طبیعی کلمات و آهنگ رضایت بخش جمله مطمئن شدند، به سراغ بخش بعدی داستان خود بروند.

شاید برای همین است که اغلب کارشناسان ادبی معتقدند، گفت وگو، بدون شک یکی از ارکان اساسی رمان و قصه کوتاه است و چه بسیار آثاری که در آن ها ناتوانی نویسنده در نوشتن گفت وگو، به کل اثر ضربه زده و به رغم قابلیت های دیگر اثر، آن را به اثری کم رمق بدل کرده است.

نویسندگانی چون ارنست همینگوی و آنتوان چخوف، از جمله استادان مسلم گفت وگونویسی در ادبیات جهان هستند. کمتر کسی است که گفت وگوهای به یادماندنی قصه هایی چون «آدم کش ها»، «گربه زیر باران» و «تپه هایی به شکل فیل های سفید» ارنست همینگوی را از یاد برده باشد. گفت وگوهایی که تمام دیگر عناصر قصه روی دوش آن ها سوار شده اند و می توانند نقشی آموزشی برای نویسندگان جوان داشته باشند. در کشور ما منابع کم و محدودی در این زمینه وجود داشته و دارد، اما به تازگی کتابی منتشر شده که تا حدود زیادی خلع های موجود در این زمینه را پر می کند.

ویژگی دیگر کتاب گفت وگو نویسی؛ فنون و تمرین هایی برای نوشتن گفت وگو های قوی، آن است که به نمایشنامه و فیلمنامه نویسان کمک می کند تا بتوانند تکنیک درست گفت وگو را در متن های نوشتاری خود به کار گیرند و مخاطب را تا پایان اثر بکشانند و گفت وگو را به عنوان نقش کلیدی اثری که مخاطب را ترغیب به خواندن کتاب می کند مورد پرداخت قرار دهند، چون کتاب های بسیاری وجود دارند که به دلیل این که گفت وگو در آنها خوب تعبیه نشده باعث خستگی مخاطب می شوند.

برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا اینجا را کلیک نمایید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط