loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی

مقالات همایش تاریخ‌نگاری انقلاب، به کوشش مؤسسه خانه کتاب و با عنوان «سویه‌های تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» به چاپ رسید.





چهارشنبه 31 شهریور 1389

کتاب «سویه‌های تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» با موضوع مقالات همایش تاریخ‌نگاری انقلاب در شش فصل تدوین شده است.

کلیات، «نظریه‌پردازی در تاریخ معاصر ایران و نوع‌شناسی تاریخ‌نگاری آن»، «امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی و تاریخ‌نگاری معاصر ایران»، «آسیب‌شناسی تاریخ‌نگاری معاصر ایران»، «بررسی آثار تاریخ‌نگاران معاصر»، «معرفی مراکز اسنادی و تاریخ پژوهی»، عناوین فصل‌های این کتاب هستند.

در مقدمه آمده است: «در اندیشه قرآنی، هدف مطالعه تاریخ نه فقط دانستن وقایع گذشته، بلکه آگاهی از سنت های تاریخی، چگونگی دگرگونی ملت‌ها و جوامع و علل انحطاط و عظمت پیشینیان است.

نگاهی به حجم آثار منتشره تاریخی مرتبط با انقلاب اسلامی در داخل و خارج از ایران، که البته نگرانی آشفته نگاری و کژتابی را هم به ذهن متبادر می‌کند، از گستره نیروها، نهادها و اشخاص و افراد متفاوتی که با انگیزه‌های مختلف در این عرصه نقش ایفا می‌کنند و جایگاه خویش را می‌جویند، حکایت می‌کند.»

«علیرضا کمره‌ای»، «لطف‌الله لطفی»، «قاسم تبریزی»، «محمد درودیان»، حجت‌الاسلام علی ابوالحسنی، «نادر پروین»، «حمید بصیرت‌منش»، «محمدباقر نیارکی»، «رشید جعفرپور» و «محمدزمان راستگو» از نویسندگان مقالات این کتاب هستند.

«سویه‌های تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» در 75 هزار ریال و در دو هزار نسخه، در 448 صفحه به کوشش موسسه خانه کتاب منتشر شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط