loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ‌نگاران انقلاب اسلامی

نویسندگان مرتبط : مرکز اسناد انقلاب اسلامی

کتاب «تاریخ نگاری و تاریخ‌نگاران انقلاب اسلامی» اثر جدیدی از «رحیم نیک‌بخت» است که به عنوان کتاب مرجع به بررسی جریانات انقلاب طی 30 سال اخیر می‌پردازد.

دوشنبه 5 مهر 1389

رحیم نیک بخت با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان داشت: این کتاب مرجع کاملی برای شناخت بهتر از جریانات انقلاب اسلامی طی 30 سال گذشته است که با تجزیه و تحلیل و دسته‌بندی موضوعات تاریخی به عنوان یک مرجع جامع مورد استفاده پژوهشگران در موضوعات مختلف تحقیقی قرار می‌گیرد. این کتاب لیست منابع ارزنده را گرد‌آوری و مطرح می‌کند.

وی افزود: بخش دیگری از این کتاب به معرفی نوقلمان حوزه انقلاب اسلامی اختصاص دارد. در واقع این گروه افراد جوانی هستند که به تازگی در این حوزه دست به فعالیت زده و در محور‌های مختلف کتاب منتشر کرده‌اند. بخش سوم کتاب پیشینه تاریخ نگاری در انقلاب را دسته بندی و کاستی‌های آن را بر‌می‌شمرد.

نیک بخت درباره دیگر تالیفات انجام شده در این زمینه گفت: در سال‌های گذشته پیشکسوتان این حوزه نظیر هدایت الله بهبودی یا علیرضا کمری، پیشگامان را مطرح کرد‌ه‌اند. اما در این کتاب شناسایی و معرفی محققان جوان و تالیفات آنان به عنوان کاری جدید اضافه شده است که با مشخصات کامل فردی در کتاب قید شده‌اند. زیرا اگر محقق یا مرکز پژوهشی برای انجام امور خود به این افراد نیازمند باشد می‌تواند از توانایی این افراد استفاده کند.
 
وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این کتاب کاربرد عملی آن در پی خارج شدن از جنبه‌های نظری است که پژوهشگر را در کارگاهی قابل تحقیق و کاوش قرار می‌دهد.

نیک بخت تصریح کرد: متاسفانه در مراکز دانشگاهی و پژوهشی کمتر به بحث انقلاب اسلامی پرداخته می‌شود و اگر کسانی بخواهند در این زمینه دست به تحقیق بزنند منابع را نمی‌شناسند و به چند مقاله کپی شده از اینترنت در ارائه تحقیقات بسنده می کنند در حالی که منابع و اسناد تاریخی بسیاری در این زمینه مکتوب شده است .

این کتاب در 1200 صفحه گردآوری شده است که پیش بینی می‌شود تا پایان آذر ماه پس از طی مراحل اداری اخذ مجوز، منتشر و روانه بازار نشر شود.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط