loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«نامی برای همیشه»؛ نگاهی به تاریخ خلیج فارس

نویسندگان مرتبط : کانون اندیشه جوان

کتاب «نامی برای همیشه، نگاهی به تاریخ خلیج فارس» نوشته عبدالکریم مشایخی از سوی کانون اندیشه جوان، به بازار کتاب عرضه شد.

چهارشنبه 14 مهر 1389

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، کتاب نامی برای همیشه، نگاهی به تاریخ خلیج فارس از سری کتاب‌های دانشجوی کانون اندیشه جوان در دوازده فصل منتشر شد.

«جغرافیای طبیعی، حدود و وسعت خلیج فارس»، «خلیج فارس در دوران باستان»، «خلیج فارس در دوران اسلامی»، «ورود پرتغالی ها به خلیج فارس و سلطه بر جزیره هرمز»، «نخستین تلاش‌های انگلستان برای حضور در آب های خلیج فارس»، «آلمان ها در خلیج فارس»، «فرانسوی ها در خلیج فارس»، «عثمانی ها در خلیج فارس»، «دولت روسیه و اندیشه سلطه بر خلیج فارس»، «مسئله بحرین»، «مالکیت ایران بر جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک» و «خلیج فارس در دوران هشت سال دفاع مقدس» فصل‌های این اثر است.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم: «در سال 1955م/1334 شمسی سرچالز بلگریو، دیپلمات انگلیسی، در مقاله ای در مجله عرب زبان بحرین، فریبکارانه این جمله را نوشت: خلیج فارس که اعراب آن را خلیج العربی می گویند و بدین وسیله بذر فتنه‌ای را کاشت».

کتاب حاضر تلاش دارد به زبان ساده تاریخ سیادت دریایی ایرانیان بر خلیج فارس از دوران باستان تا عصر حاضر و مواردی همچون مسأله بحرین و تنب بزرگ و کوچک را مورد تدقیق و بررسی قرار دهد.

گفتنی است، کتاب نامی برای همیشه، نگاهی به تاریخ خلیج فارس در شمارگان2500 نسخه و به قیمت دو هزار هشتصد تومان توسط کانون اندیشه جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است. اغلب کتابهای این انتشارات در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط