loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زنوزی‌جلالی «خرمشهر، خرمشهر» را به ناشر می‌سپارد

نویسندگان مرتبط : فیروز زنوزی جلالی

فیروز زنوزی‌جلالی که داستان‌هایی را براساس خاطراتش از نبرد‌های دریایی روزهای آغازین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می‌نویسد، نگارش سومین اپیزود از یک مجموعه را با عنوان "خرمشهر، خرمشهر" به پایان رساند تا آن را برای چاپ به انتشارات سوره مهر بسپارد.

شنبه 17 مهر 1389

زنوزی جلالی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار داشت: از آنجا که در میان آثار منتشر شده در حوزه دفاع مقدس، اثر داستانی در ارتباط با تلاش‌ها و مبارزات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به چشم نمی‌خورد، خاطراتم را از نبرد‌های دریایی روزهای نخستین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در قالب داستانی 3 اپیزودی نوشته و تدوین کرده‌ام. زیرا با اولین شلیک ناوهای عراقی به نیروهای دریایی ایران در خرمشهر، جنگ آغاز شد.

وی ادامه داد: بر همین اساس در اپیزود اول این مجموعه با عنوان "توپ پاشنه، سمت، ساعت 2" که سال 1385 توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده، اتفاقات روزهای اول جنگ در اروند رود و در یک ناوچه ایرانی به تصویر کشیده شده‌اند. در کتاب "سکان، سمت، میانه اروند" و اپیزود دوم این مجموعه نیز به مبارزات این ناوچه با ناوهای عراقی پرداخته شده که سال 87 توسط همین ناشر به چاپ رسید. این کتاب‌ها به تازگی به چاپ دوم رسیده‌اند.

فیروز زنوزی جلالی با اشاره به ثابت بودن شخصیت‌های داستانی در هر 3 اپیزود گفت: با این وجود هر یک از اپیزودها از داستان مستقلی برخوردارند که در مجلد سوم سرنوشت شخصیت‌های این مجموعه پس از مبارزه و جنگ‌هایی دریایی مشخص می‌شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: نگارش کتاب "خرمشهر، خرمشهر"، به پایان رسیده و آماده تحویل به انتشارات سوره مهر برای چاپ است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط