loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«تیدا» روایتی مادرانه از زندگی یک شهید مدافع حرم؛ رونمایی همزمان با سالگرد شهادت

انتشارات مرتبط : شهید کاظمی

نویسندگان مرتبط : شهلا پناهی

کتاب «تیدا» روایتی از زندگی شهید حیدر جلیلوند است که در دفاع از حرم به شهادت رسیده، منتشر شد.

سه‌شنبه 21 خرداد 1398

به گزارش پاتوق کتاب فردا به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «تیدا» روایت داستانی از مادرانه های شهید مدافع حرم حیدر جلیلوند، همزمان با دومین مراسم سالگرد شهادت این شهید عزیز رونمایی می شود.

۲۱ خرداد سالروز شهادت شهید موشکی مدافع حرم حیدر جلیلوند است. شهیدی که علاوه بر تخصص موشکی به عنوان قهرمان ورزش های رزمی شناخته شده است.

اگر او را بزرگمردی بسیجی بنامیم و یا سپاهی و یا مستشار نظامی در خاک سوریه وعراق در جنگ با تکفیری ها باز ناشناس می ماند. او که بعد از شهادتش نام حیدری اش بیشتر هویدا شد. عاشق و شیدای معبودی ازلی و ابدی که خاکیان را رها کرد و به افلاکیان پیوست. حیدر فرزندی بود پای درددل مادر و بسیار اطمینان بخش برای پدر و تکیه گاه همسر و نامش ار زبان دخترکش ثنا نمی افتد. همسرش در آخرین کلام به او گفت: «مراقب آرزوهایت باش من هوای اینجا را دارم».

شهید مدافع حرم «حیدر جلیلوند» متولد ۲۶ آذرماه سال ۵۶ در کرج بود. وی دارای سه برادر و خواهر، سومین فرزند خانواده جلیلوند بود که در جوانی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در سال ۸۶ وارد نیروی هوافضای سپاه پاسداران شد.

این شهید عزیز از کودکی در زمینه ورزشی فعال بود و در رشته های کشتی، شنا و جودو صاحب عناوین مختلف بود. پشتکار او در رشته جودو باعث شد تا نفر دوم انتخابی نیروهای مسلح جهان پیش برود و در مسابقات متعدد استانی، کشوری و در سطح نیروهای مسلح موفق به کسب مقام شود.

وی به عنوان مستشار نظامی که موفق به گذارندن آخرین دوره های خلبانی پهپاد شد سه بار به سوریه و یک بار به عراق رفت و سرانجام در آخرین اعزام در بیست و چهارم اردیبهشت ماه به منطقه اثریا در حما سوریه رفت و در خردادماه سال ۹۶ به شهادت رسید.

«تیدا» مادرانه های شهید جلیلوند است که از دوران کودکی تا شهادت به صورت داستانی توسط شهلا پناهی به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

این کتاب همرمان با دومین مراسم سالگرد این شهید عزیز با حضور خانواده و همرزمان شهید، روز پنج شنبه ۲۳ خرداد در محل مسجد جامع المهدی شهرستان فردیس رونمایی می شود.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: «از لای پوشه برگه را درآورد و نشانم داد. نگاهی به کاغذی کردم. فقط یک جمله اش به چشمم آمد و آن جمله درست زیر امضایش نوشته بود: شهید حیدر جلیلوند! گفتم: «الهی شکر که به خواستهٔ دلت رسیدی.»

حمید اخم کرد و گفت: «مامان جانم فکر می کنی برای دلم این همه تلاش کردم؟ می دونی از همین جا که راه می افتم، دل تنگ تک تک شما می شم تا وقتی که برمی گردم؟ می دونی اونجا چقدر شرایط سختی داریم؟ کاش باور کنی فقط برای این پا روی دلم می ذارم و می رم که دوباره قصهٔ اسارت حضرت زینب و سیلی خوردن حضرت رقیه تکرار نشه!»

آمدم روبه رویش نشستم و گفتم: «حمید، تو به اندازهٔ همهٔ دنیا برام عزیزی؛ ولی من رو با چوب عشق به اهل بیت محک نزن. من فقط نگران زن و بچه ات هستم. نگران بی قراری های دل پدرت و بی پشت و پناه شدن برادرهات و بی مونس شدن خودم.» برای لحظه ای نتوانستم جلوی اشک هایم را بگیرم. حمید روی صورتم دست کشید و اشک هایم را پاک کرد و گفت: «الهی دورت بگردم، من که عزیزتر از اولاد حضرت زهرا نیستم. قرار نیست اتفاقی بیفته، من به تکلیفم عمل می کنم. اگر شهادت قسمتم شد که به مهربانی خدا بیشتر از هر چیزی ایمان دارم و اگر قسمتم نشد که بعد از این جنگ تا آخر عمر نوکری شما و بابا رو می کنم.»

برای خرید اینترنتی این کتاب از سایت پاتوق کتاب فردا، اینجا را کلیک کنید.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط